Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
A Kyushu J7W1 Shinden egy kevéssé ismert, de igen érdekes megoldásokat felmutató japán vadászgép volt. Ez az első kacsaszárnyas konstrukció a repülés történetében, amely sorozatgyártásba került. A J7W1 Shinden leginkább egy "fordítva készült" repülőgéphez hasonlít: a motort nem az orrba, hanem a törzs hátsó részébe, a pilótafülke mögé építették be. A vezérsíkok az orrhoz kerültek, nem húzó-, hanem tolólégcsavart alkalmaztak. A futóművet az orrhoz helyezték, a hatalmas méretű függőleges vezérsíkokat pedig a szárnyhoz rögzítették. Mivel a Shinden elfogó vadászgépnek készült, komoly fegyverzettel látták el a mérnökök. A gép orrába összesen négy darab 30 mm-es gépágyút építettek, mely a B-29 Superfortress bombázógépekkel szemben is biztosította az elégséges tűzerőt. Mindent összevetve a J7W1 Shinden furcsa külleme ellenére is gyors és erőteljes vadászgépnek ígérkezett. A japán hadiipari üzemeket ért bombatámadások miatt azonban a kacsaszárnyas elfogó vadászgép első prototípusa csak 1945. augusztus 3-án készült el, de a tesztek során váratlan problémák sorozata jelentkezett. A különleges konstrukció instabilnak és kiszámíthatatlannak mutatkozott. A prototípus még két ízben, augusztus 6-án és augusztus 9-én szállt fel, három próbarepülés során azonban összesen nem töltött 45 percnél többet a levegőben.
TECHNIKAI ADATOK
Gyártó: Kyūshū Hikōki K.K
Méretek: fesztáv 11,10 m; hossz 9,66 m; magasság 3,92 m
Súly: 3645 kg (üresen); 4928 kg (harckészen)
Személyzet: 1 fő
Fegyverzet: négy 30 mm-es Type 5 gépágyú, és 120 kg bombateher
Motor: egy 2130 LE-s (1589 kW) Mitsubishi Ha-43 12 hengeres motor
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.