Kayaba Ka-1 'Ka-Go' autogiro
1934-ben jelent meg a Kellett Autogiro Corporation első gépe a K-2, majd követte a kétüléses KD-1. A gép felkeltette az amerikai hadsereg érdeklődését is és beszereztek belőle 15 db-ot. A sors iróniája, hogy a gép nem az Egyesült Államok hadseregében futott be nagy karriert, hanem a császári Japán hadseregben. A japán kormány 1939-ben vásárolt egy KD-1A gépet, melyet azonnal átadott egy japán cégnek továbbfejlesztés céljából. KA-1 típusnévvel és egy 240 LE-s, német motorral kezdték el a sorozatgyártást 1941-től. A japán haderő 240 db-ot állított rendszerbe, melyek futár, felderítő és tüzérségi tűzhelyesbítő feladatokat láttak el, a haditengerészet pedig tengeralattjáró elhárításban alkalmazta. A flotta nemcsak part menti bázisokról, hanem anyahajókról is üzemeltette. Ez volt a második felfegyverzett autogiro a világon - az első a Kamov A-7 volt -, mert 2 db 60 kg-os hagyományos bombát, vagy tengeralattjáró elhárító mélyvízi bombát is képes volt a levegőbe emelni és alkalmazni.
TECHNIKAI ADATOK
-
Méretek: rotorátmérő 12,20 m; hossz 9,19 m; magasság ? m
-
Súly: 775 kg (üresen); 1170 kg (harckészen)
-
Személyzet: 1-2 fő
-
Fegyverzet: két 60 kg-os mélyvizi-bomba
-
Motor: egy 241 LE-s (180 kW) Argus As 10c léghűtéses, fordított V-motor
-
Hatótávolság: 280 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 165 km/h; csúcsmagasság 3500 m