„Hírnév, kincs, dicsőség nem adhat földi boldogságot, önmagunkban kell azt keresnünk, a szív nyugalmában s az erkölcs tiszta érzet ártatlan örömeiben." - Horthy Miklós

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Bereznyak-Isayev BI-1 szovjet rakétahajtású vadászgép

 
A Szovjetunió nyugati szövetségesekhez képest sokkal nehezebben jutott el az első generációs sugárhajtású repülőgépek elkészítéséig és hadrendbe állításáig. Ez első hallásra meglepőnek tűnhet, mivel a szovjet mérnökök már az 1930-as években komoly kutatásokat és kísérleteket végeztek a sugárhajtóművekkel. Első ilyen hajtóművüket A. M. Ljulka tervezte RD-1-es jelöléssel, melyet már 1941-ben kipróbáltak, és a rakétameghajtás területén is nagy tapasztalatokkal rendelkeztek. 1941. júliusában, néhány nappal a német invázió megkezdése után, Bereznyak és Iszajev tervezők benyújtották a BI-1-es rakétahajtású vadászgép tervét a Honvédelmi Bizottsághoz. A grémium jóváhagyta az elképzelést és azonnal öt prototípust rendeltek, melyek közül az első negyven nap múlva el is készült. A repülőgép hajtómű nélküli vitorlázórepülésére 1941. szeptember 10-én került sor, ezt az első hajtóműves felszállás is hamarosan követett 1942. május 15-én. Jó néhány előszéria gép épült, melyek egy erre a célra létrehozott különleges alakulathoz kerültek kiértékelésre. Mivel a BI-1 nem volt képes túlszárnyalni a 600 km/órás sebességet, illetve egyéb technikai problémák is felmerültek, a rakétahajtású vadász programját törölték.
 
TECHNIKAI ADATOK (BI-3)
  • Méretek: fesztáv 6,60 m; hossz 6,40 m; magasság 2,06 m

  • Súly: 790 kg (üresen); 1680 kg (harckészen)

  • Személyzet: 1 fő

  • Fegyverzet: két darab 20 mm-es ShVAK gépágyú

  • Motor: egy 1100 LE-s D-14-1100 rakétahajtómû

  • Teljesítmény: max. sebessége 600 km/h; csúcsmagasság 10 000 m

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább