A VIIC/42 tervezését 1942-1943 kezdték el, a VIIC hibáinak kiküszöbölésére - szilárdabb, nyomásállóbb hajótestet hoztak létre (a hajótest lemezeinek vastagságát megnövelték 28 mm-re). Fegyverzete: 16 torpedó a VIIC 14 darabjával szemben. 200 méterre merülhetett biztonságosan, és csak 400 méteren zúzta össze a tengervíz nyomása (ugyanez a VIIC típusnál: 100/200 méter). Külsejében rendkívüli módon hasonlított a VIIC/41 típusra. Végül is egyetlen darabot sem vetettek be belőle, 1943 szeptemberében elkezték gyártani az új, diesel-elektromos tengeralattjárót, a XXI-típust.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízkiszorítás (tonna): 999 (felszínen), 1099 (lemerülve), 1370 (harcrakészen)
-
Hossz (m): 68,70
-
Szélesség (m): 6,85
-
Merülés: 5.00 m
-
Magasság: 10,00 m
-
Teljesítmény (LE): 4400 (felszínen), 750 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 18,7 (felszínen), 7,6 (lemerülve)
-
Hatótávolság (mérföld / csomó): 12 600/10 (felszínen), 80/4 (lemerülve)
-
Torpedó: 16 db 4/1 (orr / far-cső)
-
Akna: 26 TMA
-
Fedélzeti ágyú: -
-
Személyzet: 44-52 fő
-
Max merülés: kb. 270 m