U-Boat VIIC
A Dönitz személyes bábáskodása mellett kifejlesztett VIIC típus némileg
módosított változata a VIIB.
típusnak. Alapvetően ugyanolyan az elrendezése és a teljesítménye. 5
torpedóvető-csővel rendelkezik ( 4 az orrban, egy pedig a hajófarban).
Épült olyan változat is, ahol csak két vetőcső volt az orrban (U-72,
U-78, U-80, U-554 és U-555) és olyan is, melynek nem volt a farban
vetőcsöve (U-203, U-331, U-351, U-401, U-431 és U-651). A VIIC-t a
háború teljes ideje alatt gyártották, a német
tengeralattjáró flotta legnagyobb számban gyártott hajója, 600-nál is
több egységet bocsátottak vízre. Ennek a típusváltozatnak az első
vízrebocsátott hajója az U-69 volt, 1940-ben. A típus megjelenésekor a
kor legjobb, legmodernebb tengeralattjárójának számított, amely a német
tengeralattjáró-flotta gerincét képezte, gyakorlatilag a tengeri háború
majd mindegyik frontján harcolt. Egyik legismertebb hajó ebből a
típusból a szövetségesek fogságába esett U-570, és az U-96, melynek
történetét feldolgozta a Das Boot c. film is. A típus figyelemre méltó
változata az ú.n. U-flak boats. A VIIC továbbfejlesztett változata a
VIIC/41, aknarakó-hajó változata pedig a VIID típusjelet kapta.
TECHNIKAI ADATOK
-
Vízkiszorítás (tonna): 769 (felszínen), 871 (lemerülve), 1070 (harcra készen)
-
Hossz: 67,10 m
-
Szélesség: 6,20 m
-
Merülés: 4,74 m
- Magasság: 9,50 m
-
Teljesítmény (LE): 3200 (felszínen), 750 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 17,7 (felszínen), 7,6 (lemerülve)
-
Hatótávolság (mérföld/csomó): 8500/10 (felszínen), 80/4 (lemerülve)
-
Torpedó: 14 db, 4/1 (orr / far-cső)
-
Akna: 26 TMA
-
Fedélzeti ágyú: 88mm/L45
-
Személyzet: 44-52 fő
-
Max merülés: kb. 220 m