„Hírnév, kincs, dicsőség nem adhat földi boldogságot, önmagunkban kell azt keresnünk, a szív nyugalmában s az erkölcs tiszta érzet ártatlan örömeiben." - Horthy Miklós
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Könnyűcirkáló. A Bande Nere-osztály tagja. További egységei: a névadón kívül a Colleoni, Albertod i Giussano, Da Barbiano voltak. Felépítésük, kéményük hasonlított az olasz nehézcirkálókra, de körülbelül feleakkorák voltak. Az osztály tagjai órákon keresztül könnyedén tudták tartani a 36 csomós sebességet, így a világ leggyorsabb hajói voltak. Természetesen ezt csak úgy érhették el, hogy jelentős mértékben lecsökkentették páncélvastagságát, hajtóerejét, pedig felemelték (pontos adatot nem ismerünk). A háborúban nem mentette meg őket nagy sebességük. 1940. július 19-én elsüllyedt a Calleoni, amikor Krétától keletre össetalálkozott a Sydney angol cirkálóval. A di Giussano-t és a Da Barbiano-t 1941. december 13-án 5 brit romboló a tűzharcban elsüllyesztette a Bon-fok közelében. A Bande Nere a Strombol-szigetek előtt a brit Urge tengeralattjáró torpedója által süllyedt el.
TECHNIKAI ADATOK
Építés kezdete: nincs adat
Vízre bocsátás: nincs adat
Szolgálatba állítás: 1931
Vízkiszorítás: 5200 t
Hosszúság: 169 méter
Szélesség: 15 méter
Merülés: 4, 3 méter
Üzemanyag: nyersolaj
Hatótáv: 3800 tmf/18 csomó
Személyzet: 505 fő
Páncélvastagság: vízvonal: 24 mm, fedélzet: 20 mm, lövegtorony: 24 mm
Épült: Ansaldo-gyár, Genova
Hajtómű: Belluzzo-turbina, 6 db Yarrow-kazán, 2 db hajócsavar, 1 db kormánylapát
Teljesítmény: nincs adat
Sebesség: 37 csomó
Fegyverzet: 8 db 15, 2 cm L/- ágyú, 6 db 10 cm L/- ágyú, 16 db 2 cm ágyú, 4 db 53, 3 cm torpedóvető-cső
Forrás: Dr. Bak József, Dr. Csonkréti Károly, Lévay Gábor, Sárhidai: Hadihajók típuskönyv, Zrínyi Katonai Kiadó, Budapest, 1984
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.