„Csak azért írtam alá, mert úgy gondoltam, hogy az idős gentleman kiváncsi az aláírásomra.” - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Giuseppe Garibaldi könnyűcirkáló

A Giuseppe Garibaldi jellegzetes olasz könnyűcirkáló. Tagja a tizenhárom egységből álló Condoretti-osztálynak. Az osztály öt csoportra oszlott. Az elsőbe négy, a többibe két-két, az ötödikbe három egység tartozott. Az 5. csoport tagjai: a Luigi Di Savoia, a Duca Degli Abruzzi és a Giuseppe Garibaldi voltak. A különböző csoportok tagjai nem voltak teljesen egyformák. Az 1. csoportnak azért volt a többinél nagyobb sebessége, mert elsődleges feladata a francia flottillavezető hajók leküzdése volt. A csoport vezérhajója, az Alberto Di Giiussano próbajáratain 42, 05 csomós sebességet ért el, azonban teljes terheléssel sem volt olyan gyors, mint francia ellenfelei. Így történhetett, hogy a papírforma szerint lassúbb Sydney ausztráliai cirkáló a Bartolomeo Colleoni-t megállította és elsüllyesztette. A 2. és 3. csoport korszerűbb fegyvereket, a 4. csoport erősebb páncélvédelmet kapott, és jobb volt a stabilitása. Az 5. csoport egységei 11 méterrel nagyobbak voltak, mint elődeik, és jobban fel voltak fegyverkezve, kettővel több és új szerkezetű 15, 2 cm űrméretű löveget és torpedóvetőket kaptak. Az osztály 133 tagja közül a már említett Colleoni-n kívül 1941-ben három, 1942-ben kettő elsüllyedt. A háború után hadizsákmányként egyet a Szovjetunió, egyet Görögország kapott, a többit az ötvenes-hatvanas években lebontották.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Építés kezdete: 1933

  • Vízre bocsátás: 1936

  • Szolgálatba állítás: 1937

  • Vízkiszorítás: 9802 t, 11 600 t (max.)

  • Hosszúság: 187 m

  • Szélesség: 18, 9 m

  • Merülés: 6, 8 m

  • Üzemanyag: nyersolaj, 1200 t

  • Személyzet: 650 fő

  • Páncélvastagság: vízvonal: 130 mm, fedélzet: 40 mm, lövegtorony: 135 mm

  • Épült: C. R. dell’ Abriatico

  • Újjáépítve: 1957-1962

  • Hajtómű: 8 db Yarrow-kazán, 2 db Parsons-turbina

  • Teljesítmény: 85 000 LE (62 500 kW)

  • Sebesség: 35 cs

  • Fegyverzet: 10 db 15,2 cm L/53 ágyú, 8 db 10 cm L/47 légvédelmi ágyú, 8 db 1, 32 cm ágyú, 2 db katapult

Írta: cserpakszabi

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább