A Zerstörer 1936A-osztályú rombolók - a szövetségeseknél Narvik-osztályú - fegyverzetükben inkább könnyűcirkálókra hasonlítottak, mint tipikus rombolókra. A 150 mm-es ágyúk alkalmazása szokatlan volt a rombolókon, ahol általában 120-127 mm-es lövegek voltak szokásosak. Ezeket a hajókat eredetileg úgy tervezték, hogy első lövegtornyukban ikerlöveg kerül majd, de mivel azok nem készültek el időben, a hajókat kezdetben a szokásos lövegekkel szerelték fel. Nagy tűzerejük ellenére, ezek a hajók nem voltak hibátlanok. Számos probléma akadt a magasnyomású gőzturbinák megbízhatóságával, valamint a hajók viselkedésével zord időjárási körülmények között. A gondok ellenére 1938 és 1940 között nyolc Zerstörer 1936A-osztályú romboló (a Z 23-tól a Z 30-ig) építésébe fogtak. További hét, Zerstörer 1936A (Mob) osztályú rombolót kezdtek építeni 1940 és 1941 között. Ez utóbbi a Zerstörer 1936A megnagyobbított, módosított változata volt. A Zerstörer 1936A-osztályú Z- 28-t 1940-ben bocsátották vízre, és 1941. augusztus 9-én állították szolgálatba. Végigszolgálta a háborút, annak vége előtt nem sokkal, 1945. március 3-án brit bombázók elsüllyesztették a Balti-tengeren, Saßnitz közelében.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1940.
-
Vízkiszorítás: 2596 t (üresen); 3519 tonna (harckészen)
-
Méretek: hossz: 127 m - szélesség: 12 m - merülés: 4,65 m
-
Sebesség: 37,5 csomó
-
Személyzet: 321+11 fő
-
Hajtómű: 2 hajócsavar, 6 Wagner-kazán és 2 gőzturbina - 70 000 LE
-
Hatótávolság: 3860 km
-
Fegyverzet: 4-5 db 150 mm-es ágyú; 7-10 db 37 mm-es légvédelmi ágyú 10-20 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú; 4 db mélységi bombavető
-
Páncélzat: övpáncél 20 mm, fedélzet 20 mm, gépterem 25 mm, lőszerraktár 35 mm