1938-ban a Nippon Juszen hajóstársaság részére három 17 000 tonnás luxusgőzös építését kezdték meg: Nitta Maru, Kasuga Maru, Javata Maru neveken. A Nitta Maru és a Javata Maru 1941-ben utasszállítóként szolgálatba is álltak. A Kasuga Maru-t 1940-ben vízre bocsátották ugyan, de készre szerelését időlegesen felfüggesztették. Elhatározták kísérő repülőgép-hordozóvá történő átépítését, és átkeresztelték Taiyo (Óriás Héja) névre. 1941 májusában meg is kezdték az átépítést. A rekordidő alatt elvégzett munkálatok után - 1941 szeptemberében - Japán hadbalépése előtti egyetlen kísérő repülőgép-hordozójaként szolgálatba állt. (Két testvérhajójának átépítését a midway-i csatavesztés után határozták el, melyet azonnal el is kezdtek.) 1943 és 1944 között mindhármat amerikai tengeralattjárók torpedói süllyesztették el. (A Taiyo-t 1944. augusztus 18-án.)
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1940.
-
Vízkiszorítás: 17.830 t (üresen); 20.008 t (max.)
-
Méretek: hossz: 180,2 m - szélesség: 22,5 m - merülés: 8,1 m
-
Sebesség: 21 csomó
-
Személyzet: 747 fő
-
Hajtómű: 2 hajócsavar, 2 turbina - 25 200 LE
-
Hatótávolság: 11 000 km
-
Fegyverzet: 27 db repülőgép; 6 db 120 mm-es (6×I-/45) és 8 db 25 mm-es (4×III) légvédelmi löveg, ill. gépágyú
-
Páncélzat: nincs