Eredeti nevén Argentina Maru-ként, mint kereskedelmi hajó állt szolgálatba 1939-ben. 1942 júniusában kezdték meg kísérő repülőgép-hordozóvá történő átépítését. Ekkor keresztelték Kaiyo (Tengeri Héjá)-ra. Eredeti dízelhajtását a rombolóknál használatos gőzturbinákra cserélték ki, ennek ellenére maximális sebessége csak 23 csomó lett. 1943 novemberében állították szolgálatba. Testvérhajója, a Brasilia Maru átépítését meg sem tudták kezdeni, mivel vontatás közben aknára futott és elsüllyedt. A Kaiyo-t elsősorban kiképzésre és repülőgép-szállításra alkalmazzák. A 13 000 ts hajó 24 repülőgép üzemeltetésére volt képes. 1945 júliusában Kuréban a nagy bombázások áldozatává vált.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1938. december 9.
-
Vízkiszorítás: 13 630 t (üresen); 16 708 tonna (max.)
-
Méretek: hossz: 166,54 m - szélesség: 21,93 m - merülés: 8,25 m
-
Sebesség: 23 csomó
-
Személyzet: 587 fő
-
Hajtómű: 2 hajócsavar, 2 gőzturbina - 52 000 LE
-
Hatótávolság: 10 500 km
-
Fegyverzet: 24 db repülőgép; 6 db 120 mm-es (6×I-/45) és 8 db 25 mm-es (4×III) légvédelmi löveg, ill. gépágyú
-
Páncélzat: nincs