A Myoko osztály
A Myoko egy 10 160 tonnás cirkálóosztály nehézhajója volt. Testvérhajói az Ashigara, a Haguro és a Nachi voltak. Ezen hajók terveit Y. Hiraga altengernagy készítette. A Myokót 1927. április 27-én bocsátották vízre. A vízkiszorításuk nagy mértékben meghaladta a washingtoni egyezményben meghatározott korlátokat. A fejlett technikának köszönhetően a maximális fegyverzet mellett a végsebesség terén is felvehették a kor más cirkálóival a versenyt. A hajókat 1936-ban felújították. A II. világháború alatt a Myoko-osztály tagjai alkották az 5. cirkálóosztályt. 19141. decemberében részt vettek a Fülöp-szigetek megszállásánál.
-
Típus: nehézcirkáló
-
Épült: Yokosuka Kaigun-gyár, Kosho
-
Építés kezdete: 1926
-
Vízre bocsátás: 1927
-
Szolgálatba állítás: 1929
-
Vízkiszorítás: 13 380 t, maximum 15 800 t
-
Hosszúság: 2010 8 méter
-
Szélesség: 20, 7 méter
-
Merülés: 6, 3 méter
-
Árbocmagasság: 19 méter
-
Üzemanyag: nyersolaj, szállítható mennyiség: 2000 t
-
Hatótáv: 14 000 tmf/14 csomó
-
Hajtómű: 4 db fogaskerék-áttételes turbina, 12 db Kanpon-kazán, 4 db hajócsavar
-
Teljesítmény: 130 250 LE (95 734 kW)
-
Maximális sebesség: 33, 8 csomó
-
Személyzet: 773 fő
-
Maximális páncélzat:
-
Vízvonal: 102 mm
-
Fedélzet: 76+51 mm
-
Felépítmény: - mm
-
Lövegtorony: 102 mm
-
Fegyverzet: 10 db 20, 3 cm –es L/50 ágyú, 8 db 12,7 cm –es L/50 légvédelmi ágyú, 8 db 2, 5 cm-es légvédelmi gépágyú, 4 db 1, 3 cm-es légvédelmi gépágyú, 16 db 61 cm-es torpedóvető cső, 3 db vízi repülőgép, 2 db katapult.
Írta: Cserpák Szabolcs (cserpakszabi)