A szovjet hadseregben nagyobb bátorság kell a visszavonuláshoz, mint az előrenyomuláshoz." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.

Aoba nehézcirkáló

aoba

A két egységből álló japán nehézcirkáló-osztály névadó hajóját testvérhajójával együtt 1924-ben kezdték el építeni. Az 1926 szeptemberi vízrebocsátását követően 1927. szeptember 20-án állították szolgálatba. A világháború kitörését követően több nagy csatában részt vett, 1942 augusztusában a Savó-sziget melletti éjszakai csatában Mikawa altengernagy kötelékébe tartozott a Furutaka, a Kako nehéz-, valamint a Yubari könnyűcirkálók társaságában. Itt komoly sérülések érték, a fedélzetén Goto tengernagy is életét vesztette. Ezt követően részt vett a guadalcanal környéki harcokban, 1942. november 11-én súlyosan megsérült az amerikai cirkálók és rombolók tüzétől. 1944 októberében és 1945 júliusában újabbb sérülések érték, mígnem 1945. július 28-án elsüllyedt Kure kikötőjében amerikai bombázók támadását követően. Testvérhajója a Kinugasa a guadalcanali csatában süllyedt el 1942. november 14-én.

TECHNIKAI ADATOK
  • Vízrebocsátás: 1926

• Vízkiszorítás: 7100 t (üresen); 10 820 tonna (harckészen)

• Méretek: hossz: 185,42 m - szélesség: 15,75 m - merülés: 5,13 m

• Sebesség: 33,5 csomó

• Személyzet: 675 fő

• Hajtómű: 2 hajócsavar, 4 gőzturbina - 104 200 LE

• Hatótávolság: 7 000 km

• Fegyverzet: 6 db 203 mm-es ágyú (3×II-/50); 4 db 120 mm-es légvédelmi ágyú (4×I-/45); 8 db 25 mm-es és 4 db 13,2 mm-es légvédelmi gépágyú; 8 db 610 mm-es torpedó-vetőcső + 2 db repülőgép

• Páncélzat: vízvonal 76 mm, fedélzet 32 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.