„Hírnév, kincs, dicsőség nem adhat földi boldogságot, önmagunkban kell azt keresnünk, a szív nyugalmában s az erkölcs tiszta érzet ártatlan örömeiben." - Horthy Miklós

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Soryu repülőgép-hordozó


soryu
 

Az 1930-as kiegészítő Londoni Flotta-egyezmény a japán haditengerészet repülőgép-hordozó flottájának engedélyezett határát 10 000 tonna vízkiszorítással növelte, 91 000 tonnára. Ennek keretében, a még "hivatalosan" kihasználatlan vízkiszorítási kapacitást is felhasználva tervezték meg a Soryu (Kék Sárkány) csapásmérő repülőgép-hordozót. Bár a flottaévkönyvek a Hiryu testvérhajójaként tartják nyilván, tény, hogy a hajók teljes hosszúságukon és repülőgép-kapacitásukon kívül minden egyéb jellemzőjükben és külső formájukban is eltérnek egymástól. Felépítését tekintve teljes fedélzetes, jobb oldalon elhelyezett szigettel (a Hiryu-nál ez a bal oldalon van) és lehajtható füstelvezető kéményekkel, középvonalban elhelyezett három repülőlifttel. Minden szempontból viszonylag jól sikerült konstrukció volt az 1937 decemberében szolgálatba állt hajó, majd egyike volt azoknak a hordozóknak, melyek részt vettek 1941. december 7-én a Pearl Harbor elleni támadásban. Ezt követően repülőgépei a Malacca, Darwin, illetve Jáva elleni hadműveletekben harcoltak. A Midway-szigetek ellen induló japán repülőgép-hordozó haderő részeként ért véget pályafutása, miután a hordozókat, melyeket Midway légvédelmének megsemmisítésével bíztak meg, teljesen készületlenül érte, amikor az USS Yorktown (CV-5) ellentámadást indító SBD Dauntless repülőgépei lecsaptak rájuk. Az Akagi, a Kaga és a Soryu számos bombatalálat után a tenger fenekén végezte.

 

TECHNIKAI ADATOK

  • Vízrebocsátás: 1935.

  • Vízkiszorítás: 15 900 t (üresen) 19 516 tonna (harckészen)

  • Méretek: hossz: 221,9 m - szélesség: 20,7 m - merülés: 7,5 m

  • Sebesség: 34,5 csomó (63.9 km/h)

  • Személyzet: 1103 fő

  • Hajtómű:4 hajócsavar és 4 gőzturbina - 152 000 LE

  • Hatótávolság: 10 800 km

  • Fegyverzet: 12 db 127 mm-es (6×II-/40) ágyú, 28 db 25 mm-es (14×II) légvédelmi ágyú - 71 repülőgép

  • Páncélzat: nincs adat

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább