A négy egységből álló francia Suffren nehézcirkáló-osztály hajóját 1929-ben kezdték el építeni a Brest-i Haditengerészeti Hajógyárban. 1930 októberi vízrebocsátását követően 1932-ben állt szolgálatba. 1939 végén a Dupleix nehézcirkálóval és a Strasbourg csatahajóval Dakarban állomásozott. 1939 végén az Algérie nehézcirkálóval és a Strasbourg csatahajóval együtt Dakarban állomásozott. Az 1940-es francia fegyverletétel után a Vichy flotta bázisára, Toulonba hajózott, és a továbbiakban ott állomásozott. 1942. november 27-én, amikor a németek bevonultak Franciaország addig meg nem szállt területeire is, a Dupleix a Touloni-öbölben - az ott horgonyzó 3 csatahajóval, 7 cirkálóval, 32 rombolóval és számos kisebb hadihajóval egyetemben - önelsüllyesztést hajtott végre, megelőzve azt, hogy a németek lefoglalják. Az olaszok kiemelték 1943-ban, de 1944-ben egy szövetséges légitámadásban újra elsüllyedt. A háború után újra kiemelték és szétbontották.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1930
-
Vízkiszorítás: 11 000 t (üresen), 14 400 tonna (harckészen)
-
Méretek: hossz: 196 m - szélesség: 19,7 m - merülés: 7,38 m
-
Sebesség: 31 csomó
-
Személyzet: 775 fő
-
Hajtómű: 3 hajócsavar, 8+1 kazán, Rateau-Bretagne SR gőzturbina, 100 000 LE
-
Hatótávolság: 6400 km
-
Fegyverzet: 8 × 203 mm-es (4×II-/50-m1924) löveg, 8 × 75 mm-es (8×I-/55-m1922) ágyú, 8 × 37 mm-es (4×II-/60) légvédelmi ágyú, 12 × 13.2 mm-es (3×IV) légvédelmi gépágyú, 6 × TT 550 mm-es (2×III) torpedó-vetőcső + 2 repülőgép
-
Páncélzat: Vízszintvonalnál 54-60 mm, fedélzeten 25 mm, a tornyokon 30 mm