„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Dupleix nehézcirkáló

A négy egységből álló francia Suffren nehézcirkáló-osztály hajóját 1929-ben kezdték el építeni a Brest-i Haditengerészeti Hajógyárban. 1930 októberi vízrebocsátását követően 1932-ben állt szolgálatba. 1939 végén a Dupleix nehézcirkálóval és a Strasbourg csatahajóval Dakarban állomásozott. 1939 végén az Algérie nehézcirkálóval és a Strasbourg csatahajóval együtt Dakarban állomásozott. Az 1940-es francia fegyverletétel után a Vichy flotta bázisára, Toulonba hajózott, és a továbbiakban ott állomásozott. 1942. november 27-én, amikor a németek bevonultak Franciaország addig meg nem szállt területeire is, a Dupleix a Touloni-öbölben - az ott horgonyzó 3 csatahajóval, 7 cirkálóval, 32 rombolóval és számos kisebb hadihajóval egyetemben - önelsüllyesztést hajtott végre, megelőzve azt, hogy a németek lefoglalják. Az olaszok kiemelték 1943-ban, de 1944-ben egy szövetséges légitámadásban újra elsüllyedt. A háború után újra kiemelték és szétbontották.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Vízrebocsátás: 1930

  • Vízkiszorítás: 11 000 t (üresen), 14 400 tonna (harckészen)

  • Méretek: hossz: 196 m - szélesség: 19,7 m - merülés: 7,38 m

  • Sebesség: 31 csomó

  • Személyzet: 775 fő

  • Hajtómű: 3 hajócsavar, 8+1 kazán, Rateau-Bretagne SR gőzturbina, 100 000 LE 

  • Hatótávolság: 6400 km 

  • Fegyverzet: 8 × 203 mm-es (4×II-/50-m1924) löveg, 8 × 75 mm-es (8×I-/55-m1922) ágyú, 8 × 37 mm-es (4×II-/60) légvédelmi ágyú, 12 × 13.2 mm-es (3×IV) légvédelmi gépágyú, 6 × TT 550 mm-es (2×III) torpedó-vetőcső + 2 repülőgép

  • Páncélzat: Vízszintvonalnál 54-60 mm, fedélzeten 25 mm, a tornyokon 30 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább