„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Algérie nehézcirkáló

algerie1
 
Építésére jelentős hatással volt az 1931-ben szolgálatba állított olasz Zara nehézcirkáló, mely szinte kikényszerítette a franciáktól, hogy térjenek el a korábban alkalmazott - páncélvédettség nélküli - cirkáló-típusok alkalmazásától. A hajót 1932-ben bocsátották vízre, és elkészülte után 1934-ben állt szolgálatába. Elsősorban a mediterrán térségben teljesített szolgálatot, s elődeihez hasonlóan a gyarmatokkal való kapcsolattartás volt az elsődleges feladata. A II. világháború kirobbanásakor az 1. Cirkáló Divízió zászlóshajójaként tevékenykedett. 1939 végén, a német Admiral Graf Spee nehézcirkáló utáni kutatás idején a hajó - a Dupleix nehézcirkálóval, a Strasbourg csatacirkálóval és a brit Hermes repülőgéphordozóval egyetemben - Dakarban állomásozott. 1940 márciusában, egy Toulon-ban megejtett gyors felújítás után a Bretagne csatahajó társaságában Kanadába hajózott, ahonnét csak áprilisban tért vissza a mediterrán térségbe. Az 1940-es francia fegyverletétel után a Vichy flotta bázisára, Toulonba hajózott, és a továbbiakban ott állomásozott. 1941-ben a cirkáló másodlagos fegyverzetét és a légvédelmi lövegeit is felújították, majd 1942-ben a radarját cserélték modernebbre. A cirkáló a korszerűsítések ellenére sem élhette meg a háború végét: 1942. november 27-én, amikor a németek bevonultak Franciaország addig meg nem szállt területeire is, az Algérie a Touloni-öbölben - az ott horgonyzó 3 csatahajóval, 7 cirkálóval, 32 rombolóval és számos kisebb hadihajóval egyetemben - önelsüllyesztést hajtott végre.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Vízrebocsátás: 1932

  • Vízkiszorítás: 10 046 t (üresen), 13 930 tonna harckészen
  • Sebesség: 32 csomó

  • Személyzet: 605 fő

  • Hajtómű: 4 hajócsavar, 8 db Penhoet-kazán, 4 db Rateau-turbina

  • Hatótávolság: 7 300 km

  • Hossz: 187,8 m

  • Szélesség: 20 m

  • Merülés: 5,4 m

  • Fegyverzet: 8db 20,3 cm-es L/50-es ágyú mellett 12 db 10 cm-es légvédelmi löveg, 8 db 3,7 cm-es légvédelmi géppuska, 16 db géppuska és 6 db 55 cm-es torpedóvető cső + felderítési feladatok ellátására 3 db vizi repülőgép

  • Páncélzat: vízvonalnál 110 mm, a fedélzeten 80 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább