„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Richelieu csatahajó

richel
 
A gyors, modern csatahajó, a Richelieu egy három hajóból álló osztály vezérhajója volt. A Richelieu-t 1935. október 22-én kezdték el építeni és 1939 januárjában bocsátották tengerre. 1940 júniusában Dakarba menekült, ahol július 8-án brit Swordfish repülőgépek torpedói rongálták meg, miután a kapitánya visszautasította a megadásra vonatkozó felszólítást. Bár a kikötőben kellett maradnia, 38,1 cm-es ágyúival jelentősen hozzájárult a szeptemberben Dakar ellen indított együttes brit-szabad francia haderő támadásának visszaveréséhez, többször eltalálta a Barham angol csatahajót. Miután 1943. januárban a Dakarban állomásozó francia haderő átállt a szövetségesekhez, a Valiant, a Houwe és a Queen Elizabeth csatahajókból, a Renown csatacirkálóból és a Victorious, az Illustrious és Indomitable repülőgép-hordozókból álló erős hadihajó csoportosítás részévé vált. Még ebben évben az Egyesült Államokba hajózott, ahol generáljavítást végeztek rajta. 1943-ban rövid ideig a brit Honi Flotta kötelékében működött, majd 1944. márciusban a keleti vizekre helyezték át. Már a brit Keleti Flotta tagjaként 1944. július 25-én részt vett Sabang bombázásában. 1944. októbertől 1945. februárig javításokat végeztek rajta Casablancában, áprilisban pedig már újra a Keleti Flottával hajózott.A II. világháború után is a Francia Haditengerészet kötelékében maradt, s 1945-46-ban részt vett Indokina megszállásában. 1956-ban tartalékállományba helyezték, majd 1960-ban leselejtezték, s 1968-ban egy olasz kikötőben, La Speziában szétszerelték.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Vízrebocsátás: 1939

  • Vízkiszorítás: 38 450 tonna (üresen), 47 450 tonna (harcrakészen)
  • Sebesség: 32,6 csomó (59,6 km/h)

  • Személyzet: 1670 fő

  • Hajtómű: 4 csavartengely, 4 redukciós turbina

  • Hatótávolság: 10 800 km

  • Hossz: 247,8 m

  • Szélesség: 33,08 m

  • Merülés: 9,9

  • Fegyverzet: 8 db 380 mm-es (15 h.) L/50 és 9 db 152 mm-es (6 h.) L/55 löveg, 12 db 100 mm-es légvédelmi ágyú, 12 db 37 mm-es és 32 db 12,3 mm-es légvédelmi gépágyú - 3 db Loire 130 hidroplán

  • Páncélzat: övpáncél 343 mm - 243 mm, fő lövegtornyok 437 mm - 269 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább