Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Az Argus-osztály egyetlen egységét 1914-ben Olaszország részére, Conte Rosso néven óceánjáró utasszállítóként (liner) kezdték építeni. Az első világháború kitörésekor a britek a hajót lefoglalták és átkeresztelték HMS Argus-ra. Terveit átdolgozták és repülőgép-hordozónak építették tovább. A mun- kálatok a folyamatos kísérletezések, átépítések következtében igen lassan haladtak, de amikor 1918 szeptemberében szolgálatba állt, teljesen sima, felépítmény nélküli repülőfedélzetével utat mutatott a fejlesztések irányainak. Mivel parancsnoki tornya sem volt, erősen hasonlított egy felfordított vasalóhoz, ezért "flat-iron"-nak becézték. Argus-t a második világháború kitörésekor már csak kiképzésre használták, de a Royal Navy 1939/41-ben bekövetkezett jelentős veszteségei miatt — a HMS Courageous, Glorious és az Ark Royal elsüllyedt, az Illustrious súlyosan megsérült — újból első vonalbeli szolgálatra osztották be. Előbb Máltára szállított utánpótlást és repülőgépeket Gibraltárból, majd a Földközi tenger nyugati térségébe vezényelték, ahol a Málta felé tartó konvojok védelmében vívott csatákban vett részt. 1943-ban újra kivonták az első vonalbeli szolgálatból, és 1944-ig ismételten kiképzési célokra alkalmazták. Ekkor tartalék-állományba helyezték és 1947- ben pedig leselejtezték és szétbontották.
TECHNIKAI ADATOK
Vízrebocsátás: 1917. december 2.
Vízkiszorítás: 14 000 t (üresen); 15 750 tonna (harckészen)
Méretek: hossz: 175,56 m - szélesség: 24,3 m - merülés: 6,9 m
Sebesség: 21 csomó
Személyzet: 272 fő+repülőszemélyzet
Hajtómű: 4 hajócsavar, 4 db Parsons gőzturbina - 20 000 LE
Hatótávolság: 8 050 km 16 csomó (30 km/h) sebességgel
Fegyverzet: 2 db 102 mm-es (2×I) ágyú, 12 db 12.7 mm-es (3×IV) légvédelmi gépágyú és 18 repülőgép (1940)
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.