„Csak azért írtam alá, mert úgy gondoltam, hogy az idős gentleman kiváncsi az aláírásomra.” - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Henschel Hs 293 siklóbomba

Ez a fegyver tulajdonképpen egy szárny- és kormányfelületekkel ellátott bombatörzs volt, amelybe Walter rakétahajtóművet építettek. Ezzel sebessége elérte az 580 km/órát. A Hs-293 hajtómű nélküli siklásra is képes volt, így feltétlenül a siklóbombák családjába tartozik. Ezt a fegyvert a németek 1943-tól vetették be, mégpedig a Hs-293A típust rádión, a Hs-293B-t pedig vezetékes úton vezérelték a célba. Mindkét típus hajtómű-működés nélküli zuhanósebessége elérte a 230 m/mp-et. A háború végére megtervezték a németek a Hs-293D típusú siklóbombát. Ezt televíziós úton irányították volna, de ez a bomba sorozatgyártásig már nem jutott el. A Hs-293-as bombákat 8000 méteres magasságban lehetett útjukra bocsátani, a célponttól 20 000 méter távolságból. Így az anyagép pilótája kikerült a hadihajók légvédelmi fegyvereinek lőtávolságából. A németek a Hs-293A típusnál rádióvezérléses parancsközlő rendszert alkalmaztak. A "Kehl" rádióvezérlő rendszernél a FuG-203-as adó- és a FuG-230-as vevőberendezést használták. A Hs-293B siklóbomba irányítása kábelvezetéken történt. Minden ilyen típusú bombához 20 km kábel, valamint 12 km hosszúságú pótvezeték tartozott. A Hs-293B irányítása hasonló volt a napjainkban használatos vezetékes páncéltörő rakéták irányításához.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek: hosszúság 3,82 m; fesztávolság 3,10 m

  • Robbanótöltet: 510 kg

  • Súly: 975 kg

  • Sebesség: 580 km/ó (hajtóművel)

  • Hajtómű: egy Walter rakéta

  • Irányítás: Hs-293A típust rádión keresztül, Hs-293B-t pedig vezetékes úton

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább