SdKfz. 250 gyalogsági jármű
Lánctalpas gyalogsági jármű. Az SdKFz. 250-est az 1930-as évek közepén kiadott követelményrendszer szerint fejlesztették ki, ugyanis a páncélos hadosztályokban működő gyalogos és egyéb egységek mozgékonyságának növelése érdekében egy egytonnás féllánctalpast igényelt a Wermacht. A típust 1939-ben állították szolgálatba, és első bevetésére 1940 májusában, Franciaország lerohanása során került sor. Az SdKfz. 250-est egészen 1944-ig gyártották. Mivel az alaptípus nagyon drágának bizonyult, a kései változatok, a gyártás gyorsítása és a nyersanyag- szükségletek csökkentése érdekében - már áttervezett törzzsel készültek. Változatai között találunk híradó járművet, mozgó figyelőt és sokféle tüzérségi nehézfegyver hordozó járművet, amelyeket különféle légvédelmi és páncéltörő lövegekkel szereltek fel. A megbízható és népszerű jármű a háború legvégéig szolgálatban maradt.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 4,56 m
-
Szélesség: 1,95 m
-
Magasság: 1,98 m
-
Súly: 5 381 kg
-
Legénység: 6 fő
-
Fegyverzet: egy 3,7 cm Pak. 35/36 páncéltörő ágyú (SdKfz. 250/10)
-
Motor: 100 LE-s hathengeres benzinmotor
-
Sebesség: 52,5 km/h (úton)
-
Hatótáv: 300 km
-
Páncélzat: 6-14,5 mm