„Csak azért írtam alá, mert úgy gondoltam, hogy az idős gentleman kiváncsi az aláírásomra.” - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

VW Schwimmwagen kétéltű gépkocsi

Typ 166 (Kfz 20/1)

 

A Schwimmwagen fejlesztése a háború elején kezdődött, Ferdinand Porsche keze alatt formálódott először az úszó autó ötlete. Az alapját a Kübelwagen adta, a remek alvázat alakították át vízállóvá, és négykerék hajtásosra cserélték a hátsókerék hajtást. Ez lett a Typ 128, melyből kb. 100 darab készült, de megbízhatatlansága miatt leállították a gyártást.

schwimmwagen1942
 

'41-ben, mikor Németország megindította a Barbarossa hadműveletet, nagy szerepük volt a felderítő alakulatoknak, akiket nagyrészt oldalkocsis motorkerékpárokkal szerelték fel (BMW R 75 valamint Zündapp RS 750), melyek nehezen boldogultak az orosz folyókkal és mocsarakkal. Ezért vették elő újra az úszó autó ötletét.

schwimmwagen-copie-2
 

Az autó teljesen új felépítményt kapott. A kád-forma remek menettulajdonságokkal ruházta fel a nem túl nagy teljesítményű motorral rendelkező (az 1131 köbcentis 4 hengeres VW boxer 25 lóerőt adott le) kétéltűt. Négy kerék meghajtásos volt, de az első kettőt le lehetett kapcsolni a nagyobb sebesség érdekében.

 

A jármű meghajtását vízben egy propeller biztosította, amivel 10-14 km/h-ás sebességet biztosított. Kormánylapát nem volt, az első kerék fordításával lehetett irányítani, vagy a két evezővel, amiket elhelyeztek a „küzdőtérben".

armee-17-schwimmwagen
 

A háború alatt körülbelül 14 000 darabot gyártottak, ezeket a Waffen SS és a Heer alakulatai használták. Fegyverzete nem volt, de az anyós ülés mellett, a járműtestre lehetett rögzíteni egy MG 34/42-est, melyet a háború vége felé szinte mindig megtettek.

Írta: Melezor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább