Németország 1934-ben látott hozzá, hogy a közelgő háborúra készülve szabványosított gépjárművekkel lássa el a Wehrmachtot. Addig az időpontig a terepjáró gépkocsik a polgári célú járművek tervein alapultak, ami katonai szempontból számos hátránnyal járt. Az új tervezésű típusoknál már nem csak a műszaki, hanem a hadműveleti követelményeket is figyelembe vették. A Kfz. 2 gyártása 1936-ban vette kezdetét. A típus számos gyártó, köztük a Stöwer, a BMW és a Hannomag alkatrészeinek felhasználásával készült. A 4X4-es gépjárműnek többféle rádiós változatát is gyártották. A Stöwer 40 alváza hagyományos kialakítású volt, eltekintve attól, hogy a motor számára egy további kereszttartó megerősítést építettek be, a felfüggesztést és a sebességváltót pedig megerősítették. Az egyszerű és megbízható gépkocsi sebességváltója öt előre- és egy hátrameneti fokozattal rendelkezett.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 3,58 m; szélesség 1,57 m; magasság 1,78 m
-
Súly: 1815 kg;
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 500 km
-
Motor: egy 50 LE (37,3 kW) teljesítményű Stöwer AW2, vagy R180W négyhengeres OHV benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 100 km/h; gázlóképesség 0,60 m