A közepes féllánctalpas teherautót még az 1930-as évek közepén tervezték gyalogság szállítására. Fittyet hányt az időjárás viszontagságainak, remek terepjáró képességekkel rendelkezett. Sokoldalúságáról mindent elmond, hogy légvédelmi és tankelhárító lövegplatformként is alkalmazták. A járművet a német Demag vállalat fejlesztette ki 1936 és 1937 folyamán, többnyire olyan kisebb tömegű tüzérségi és légvédelmi fegyverek vontatására használták, mint a 20 mm-es FlaK 30 és 38-as légvédelmi löveg vagy éppen a 150 mm-es Nebelwerfer 41-es. A jármű annyira megbízhatónak és hatékonynak bizonyult, hogy az Sd.Kfz. 10-es alvázát használták fel az Sd.Kfz. 250-s típusú könnyű lövészpáncélos alvázául is. Egy 1945. március 1-én készült leltár szerint a német fegyveres erők különböző egységeinél az Sd.Kfz. 10-es 2255 példánya állt szolgálatban.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 4,75 m; szélesség 1,87 m; magasság 1,65 m
-
Súly: 4900 kg
-
Személyzet: 2+6 fő
-
Fegyverzet: az alapváltozatnál nincs
-
Páncélzat: az alapváltozatnál nincs
-
Hatótáv: 300 km (úton)
-
Motor: egy 100 LE-s hathengeres Maybach HL 42 benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/h