A német hadseregnek 1941-re már égetően szüksége volt egy közepes kategóriájú féllánctalpas járműre, de olyanra, amelyet a túlterhelt német hadiipar a lehető leggazdaságosabban képes előállítani. A Schwerer Wehrmachtsslepper-t (nehéz Wermacht vontató) a gyalogos egységek általános utánpótlás szállító és csapatszállító járművének szánták. Hogy minél alacsonyabban tartsák az előállítási költségeket, mellőzték az olyan luxus tartozékokat, mint a zárt vezetőfülke és a gumiperemes futógörgők. A típus gyártása lassú volt, mert alacsony prioritást kapott, illetve részben a RAF Bombázó Parancsnokságának a gyárak iránt megnyilvánuló kitüntető figyelmének köszönhetően. A háborút követően a csehszlovák hadsereg is számos ilyen járművet tartott szolgálatban. A típus változatai között találunk rakétavető hordozó, légvédelmi, illetve közvetlen a frontvonal ellátását végző szállító járművet is, utóbbi vezetőfülkéjét teljes körű páncélozás védte.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek - hosszúság 6,68 m; szélesség 2,50 m; magasság 2,83 m
-
Súly: 13 500 kg;
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: az alapváltozatnak nincs
-
Páncélzat: 8-15 mm
-
Hatótáv: 250 km
-
Motor: egy 100 LE-s hathengeres Tatra 111 dieselmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 27 km/h;