Az Auto-Union/Horch Typ. 830 lényegében polgári gépjármű volt, amelyet utóbb katonai felépítménnyel láttak el. A németek kezdetben, a szabványosított járműtípusok megjelenéséig így próbálták megoldani a hadsereg gépesítésének kérdését. A terepjáróképesség növelésének érdekében a Kfz. 11 "civil” elődjénél nagyobb kerekeket és erősebb, V-8-as motort kapott, de lényegében megtartotta eredeti, 20-as évek végi műszaki jellemzőit. A kocsit nagyrészt nyitott kivitelben gyártották, és elsősorban gyalogság szállítására, könnyű lövegeik vontatására és futárfeladatokra használták A Kfz. 11- nek volt, a híradócsapatok számára kialakított, zárt felépítményű változata is. A jármű karosszériája kezdetben fából, később fémlemezből készült. A típus gyártása 1937-ben, az egységesített személyszállító járművek megjelentével ért véget, de a Kfz. 11 ennek ellenére a II. világháború legtöbb hadszínterén bevetésre került.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 4,80 m; szélesség 1,80 m; magasság 1,85 m
-
Súly: 990 kg;
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 136 km
-
Motor: egy 70 LE (52,2 kW) teljesítményű Horch V-8, 2,98 literes benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 75 km/h; gázlóképesség 0,40 m