„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

SdKfz. 234/2 'Puma' páncélgépkocsi

sdkfz234-2
 
Az SdKfz. 234 eredeti 20 mm-es gépágyúja igazság szerint már 1942-ben sem biztosított kellő tűzerőt páncélozott célok leküzdéséhez, ezért a hadsereg vezetői megrendelték a Sd.Kfz. 234 erősebben felfegyverzett változat, amely hatékonyan felvehette a harcot a nálánál sokkal nehezebb harckocsikkal is. Így született meg a 2. világháború legismertebb és leghatékonyabb német páncélgépkocsija, amely az Sd.Kfz. 234/2-es jelölést kapta. A katonák körében a "Puma" elnevezés terjedt el. Az Sd.Kfz. 234/2-es teljesen zárt lövegtornyát, amelyben egy 50 mm-es KwK 39/1 típusú L/60-as löveg helyeztek el, még a Krupp-cég fejlesztette ki a PzKpfw. II-es harckocsin alapuló "Leopard" felderítő-páncélos számára 1942-ben. A "Leopard"-programot végül törölték, így a számára kifejlesztett lövegtornyot a "Pumák" kapták. A tornyot felszerelték oldalanként 3-3 ködgránátvetővel, valamint egy a főfegyverzettel párhuzamosított géppuskával. Kétség kívül az Sd.Kfz. 234/2-es volt a második világháború legjobb páncélgépkocsija. Mind mozgékonyságban, mind fegyverzetben, mind pedig páncélvédettségben felülmúlta kortársait. 50 mm-es lövegével a szövetségesek legfőbb felderítő páncélgépkocsijának, az M8 Greyhoundnak a páncélzatát 1500-2000 méterről képes volt áttörni. A Puma kifejlesztésének és gyártásának igazából sosem az volt a célja, hogy leváltsák a 20 milliméteres löveg felfegyverzett SdKfz. 234/1-est, sokkal inkább az, hogy kiegészítsék annak képességeit. A "Pumából" összesen 101 példány készült a Büssing-NAG üzemeiben.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Hossz: 6,80 m

  • Szélesség: 2,33 m

  • Magasság: 2,38 m

  • Súly: 11 740 kg

  • Legénység: 4 fő

  • Fegyverzet: egy 20 mm KwK 30 gépágyú; vagy egy 50 mm KwK 39/1 ágyú; egy 7,92 mm párhuzamosított géppuska

  • Motor: egy 220 LE teljesítményű Buessing-NAG GS dízelmotor

  • Sebesség: 80 km/ó (úton)

  • Hatótáv: 900 km

  • Páncélzat: 8-30 mm

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább