„Csak azért írtam alá, mert úgy gondoltam, hogy az idős gentleman kiváncsi az aláírásomra.” - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Polikarpov I-15 vadászgép

1933 elején kezdte tervezni Nyikolaj Nyikolajevics Polikarpov az I-15 repülőgépet. Az új típus a kétfedelű I-5 vadászgép utódjának készült, jobb kilátást biztosító felső szárnnyal és amerikai Wright R- 1820-F Cyclone típusú csillagmotorral, amely csak korlátozott számban érkezett, de ekkor már tárgyaltak a - végül M-25 típusjelzést kapott - motor licencgyártásról. Az I-15-ből 404 sorozatgép készült el 480 Le-s M-22, 270 pedig M-25 motorokkal. A típust 1934-ben állították csapatszolgálatba. Ezeket a gépeket a gyártásban az I-15bis (más típusjellel I-152) váltotta fel. 2408 darab I-15bis épült; 1941 júniusában, a német támadás idején korlátozásokkal ugyan, de még szolgálatban álltak. Az I-1Sbis jobb teljesítményű M-25V motort kapott, nagyobb motorburkolattal, a hagyományos felső szárnnyal, megnövelt üzemanyagtartályokkal és megkettőzött tűzerővel. Spanyolországban 300-nál is több állt szolgálatban, és sokat alkalmaztak zuhanóbombázóként a németek ellen 1941-ben is. Az utolsó fejlesztés az erőteljes I-153 típus volt, behúzható futóval, hátul kerekekkel vagy sítalpakkal.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 6,33 m

  • Magasság: 2,19 m

  • Fesztávolság: 10,19 m

  • Hatótáv: 530 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 9000 m

  • Szerkezeti tömeg: 1310 kg (max. felszálló tömeg: 1730 kg)

  • Csúcssebesség: 370 km/h

  • Fegyverzet: négy 7,62 mm-es, a pilótafülke előtt a törzs tetején mereven beépített géppuska és 100 kg-os bombateher külső megerősített pontokon

  • Motor: egy 750 Le-s (559 kW) M-25B típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább