A Z.506 annak a Z.505 prototípusnak a továbbfejlesztése, amelyet postagépként szándékoztak használni Olaszország és a kelet-afrikai olasz gyarmatok között. Az alaptípusból 20 darab 15 üléses polgári szállítógép készült, mielőtt a gyártósort átállították volna a Z.506B Airone változat készítésére, amelyet 1938-tól állítottak szolgálatba. A Z.506B-ből 324 készült; amikor Olaszország belépett a II. világháborúba, 95 hidroplán állt hadrendben. A típust eleinte bombázó feladatkörben, de miután erősebb fegyverzettel szerelték fel, haditengerészeti felderítésre, hajókaraván-kísérésre és a tengeralattjáró-elhárításban is alkalmazták. Néhány hidroplánt Z.506S típussá alakítottak át a légi-tengerészeti mentőszolgálat számára. Jó néhány példány egészen 1959-ig repült.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 19,25 m
-
Magasság: 7,46 m
-
Fesztávolság: 26,03 m
-
Hatótáv: 2745 km
-
Személyzet: 5 fő
-
Csúcsmagasság: 8000 m
-
Szerkezeti tömeg: 8300 kg (felszálló tömeg: 12 705 kg)
-
Csúcssebesség: 350 km/ó
-
Fegyverzet: egy 12,7 mm-es forgatható géppuska a törzs tetején lévő lövésztoronyban, egy 7,7 mm-es forgatható géppuska a törzs alján lévő géppuskaállásban, egy-egy 7,7 mm-es géppuska a törzs két oldalán és 1200 kg-os bombateher zárt bombatérben
-
Hajtómű: három 750 Le-s (559 kW) Alfa Romeo 126 RC.34 típusú, kilenchengeres, egysoros csillagmotor