Arado Ar 96 kiképzőgép

A Luftwaffe alapvető kétüléses iskolagépe, első repülésére 1938-ban került sor. Az Ar 96 típus első, kisebb változatának jele "A" volt. A szárny két főtartós, alumíniumszerkezetű konstrukció volt, enyhén nyilazott kivitelben, a szárnytő belépőélénél kisebb dudorral a behúzható futómű kerekének elhelyezésére. A szárny belépőélének 1/3-át automatikus működésű orr-segédszárnnyal látták el. Az Arado Ar 96A stabil, igen jól vezethető gép volt. A háború folyamán összesen 3500 db készült belőle. A magyar légierőnél 1941-ben rendszeresítették, majd a budapesti MÁVAG megvásárolta a repülőgép és a soros, léghűtéses, nyolchengeres As-411 motor gyártási licencét. A motorok gyártásával a győri MWG RT-t bízták meg. 1944-ig közel száz gép alkatrészei készültek el, de összeszerelésükre már nem került sor.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 9,10 m

  • Magasság: 2,65 m

  • Fesztávolság: 11,05 m

  • Szárnyfelület: 17.10 m²

  • Hatótáv: 990 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 7100 m

  • Szerkezeti tömeg: 1295 kg
    (max. felszálló tömeg: 1700 kg)

  • Csúcssebesség: 330 km/h

  • Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 17 géppuska

  • Motor: egy 465 Le-s (347 kW) Argus As 410A-1 12 hengeres, fordított V-motor

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk