„A csatára való felkészülés során meggyőződhettem arról, hogy a tervezés létfontosságú, ám a tervek haszontalanok." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Douglas SBD/A-24 'Dauntless' zuhanóbombázó

Különös tekintettel a Midwayi csatára, a Dauntless egyike volt a II. világháború sorsát eldöntő repülőgépeknek, annak ellenére, hogy a típusnak nem volt különleges a teljesítménye és kimondottan rosszul vezethető volt. Ezért - bár csak 1940-ben rendszeresítették - még jóval a háború vége előtt másodvonalbeli szolgálatba került. A prototípus 1938 áprilisában repült először, 1939-ben rendelte meg az első sorozatot az amerikai haditengerészet. Torpedóval szerelt változatát sikerrel alkalmazták tengeralattjárók ellen. Miután a USAAC megkapta az első felderítési adatokat arról, hogy a németek sikerrel használták a Ju 87-es zuhanóbombázót az európai harcokban, hasonló teljesítményű repülőgépeket akartak. 1940-ben a Douglas Dauntless mellett döntöttek, amely SBD típusjellel már repült a US Navynél. 1942 nyarán A-24 néven rendszeresített modellt végül inkább kiképzésre és felderítésre használták. Több mint 40 A-24B-t 1944-ben Franciaországba szállítottak, ahol a szabad francia légierő pilótái repültek velük. Gyártását 1944 nyarán fejezték be.

TECHNIKAI ADATOK:

 

  • Hossz: 9,96 m

  • Magasság: 4,16 m

  • Fesztávolság: 12,64 m

  • Hatótáv: 2080 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 7925 m

  • Szerkezeti tömeg: 2804 kg (max. felszálló tömeg: 4627 kg)

  • Csúcssebesség: 402 km/ó, emelkedőképesség 3050 m-re 7 perc alatt

  • Fegyverzet: két 0,5 hüvelykes, mereven beépített géppuska a pilótafülke előtt a törzs tetején, két 0,3 hüvelykes, forgatható géppuska a pilótafülke végén és 544 kg-os bombateher külső megerősített pontokon

  • Hajtómű: egy 1000 LE-s Wright R-1820-52 típusú, kilenchengeres csillagmotor

 

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább