Az angolok 1938-ban építették meg első kísérleti könnyűhelikopterüket, a Weir W.5-öst, amely nyolcvanórányi tesztrepülést végzett. Ez volt a világ első kétüléses forgószárnyas gépezete. A másodikat a német Anton Flettner készítette el: az Fl-282 Kolibri első példánya 1940 júliusában készült el. Tizenöt elő- és 30 db szériagépet rendeltek, amiből 20 db készült el 1943-ig. Az elkészült példányokat viszonylag sikeresen alkalmazták, mint konvojvédő helikoptereket a Földközi-, az Égei- és a Balti-tengereken. Különösen sikeres volt a tengeralattjárók elleni harcban. A tengeralattjáró felderítése után a riasztott bombázó repülőgépet rávezette a célra. Sorozatgyártását és a szélesebb körű alkalmazását megakadályozta az üzemeket ért folyamatos bombázás. A "Kolibri" elsősorban hadihajókról felszállva működött, s két egymással szembe forgó légcsavarját egy 160 lóerős Siemens-Halske SH 14A típusú motor hajtotta.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 6,25 m; magasság 2,20 m; rotorátmérő 11,96 m
-
Súly: 760 kg (üresen); 1000 kg (harckészen)
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: két 5 kg-os bomba, esetleg egy géppuska
-
Motor: egy 160 LE-s (119 kW) Siemens-Halske SH 14A benzinmotor
-
Hatótávolság: 170 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 150 km/h; csúcsmagasság 3300 m