„Győzelem bármi áron, győzelem minden iszonyat ellenére, győzelem, bármilyen keserves legyen is az út. Mert győzelem nélkül nincs tovább élet.” - Winston Churchill
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Ez a típus volt az első modern tengeralattjáró, amely ténylegesen képes
volt huzamosabb ideig a vízszínt alatt haladni, és nem csak akkor
merült le, mikor el kellett rejtőznie a szövetséges hajók elől. A XXI-es típusú tengeralattjáró a XXIII-as jóval nagyobb
változatának számított. Vízkiszorítása lemerült állapotban 1652 t, s
olyan óceánjáró szerkezetnek építették, mely a Schnorchel készüléknek
és a hagyományos dízel-villany meghajtásnak köszönhetően teljesen a víz
alá merülve is képesnek bizonyult hadműveletek végrehajtására. A
felszín alatt 29 km/h (16 csomó) sebességgel haladhatott, fegyverzetét
23 torpedó alkotta. A hajótestet áramvonalasra tervezték, hegesztett
lemezekből építették, és a gyártás meggyorsítása érdekében előre
gyártott elemekből szerelték össze. Érdemes megfigyelni, hogy a
tengeralattjáró nem kapott a hajótesthez rögzített fedélzeti löveget. A
konstrukció jellegzetességét az elől, középen elhelyezett hanglokátor
és a kapcsolódó hanglokátortornyok adják. Dönitz tengernagy úgy
tervezte, hogy a XXI-es típussal 1944 végén felújítja a szövetséges
konvojok elleni harcokat, ám a tengeralattjáró gyártását a szövetséges
bombázók hadjáratai meghiúsították, és a típus végül soha nem került
bevetésre. A XXI típus megnövelt kapacitású akkumlátorokat (3-szor erősebb volt
mint a VIIC), hidraulikus torpedó-újratöltő rendszert, az élelmiszerek
tárolására szolgáló hűtőkamrát, illetve számos egyéb technikai és
kényelmi fejlesztést kapott. Emellett a XXI-esek rendelkeztek a
lopakodás képességével, vagyis észrevétlenül meg tudták közelíteni a
célpontot, a korabeli eszközökkel lehetetlen volt bemérni őket. Az
egyetlen elkészült példány, az U-2540 lajstromjelű tengeralattjáró csak
egyetlen héttel a Harmadik Birodalom kapitulációja előtt került
bevethető állapotba.
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.