A Japán Császári Haditengerészeté volt a II. világháború legvegyesebb búvárhajó flottája, az ember vezette torpedóktól (Kaiten), a törpe tengeralattjárókon (Ko-hjoteki, Kairju), a közepes hatótávolságú tengeralattjárókon, a célirányosan tervezett ellátó hajókon át a nagy hatótávú hajókig. A Sentoku I-200 típusúak voltak a leggyorsabb hajók a II. világháború idején, míg mások, - pl. a Sentoku I-400-asok - több bombázó repülőgépet is tudtak szállítani. Háború legjobb minőségű torpedóit használták, például az oxigén-meghajtású "Hosszú Lándzsát". A Type B-1 osztályú hajók 45.000 km körüli hatótávolságuk miatt rendkívül alkalmasak voltak járőrfeladatokra a Csendes-óceán minden területén, akár az Egyesült Államok partvidékéig is eljuthattak. Egyes hajói csak a meghajtógépek elrendezésében és teljesítményében különböztek egymástól. Az osztály hajói képesek voltak 1 darab Yokosuka E14Y repülőgép hordozására és indítására, mivel fedélzetükön hangárral és katapulttal is rendelkeztek. A világháború tapasztalatai alapján a későbbi egységeknél ezt már elhagyták, és úgy alakították át őket, hogy alkalmasak legyenek a Kaiten típusú kamikaze emberi torpedók indítására. 1939 és 1943 között. a Type B-1 (OCU-GATA) japán nagy hatótávolságú óceánjáró tengeralattjáró osztálynak 20 hajója készült el és állt szolgálatba. Az osztály első hajóját az I 15-t a Kurei Hajógyárban bocsátották vízre 1938. januárjában , és 1939. márciusában állították szolgálatba. Pályafutása 1942. december 16-án ért véget, amikor a Salamon-szigetek környékén elsüllyesztették az amerikai légierő repülőgépei.
-
Vízkiszorítás (tonna): 2584 (felszínen), 3654 (lemerülve)
-
Hossz: 102,5 m
-
Szélesség: 9,3 m
-
Merülés: 5,1 m
-
Teljesítmény (LE): 12 400 (felszínen), 2000 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 23,5 (felszínen), 8,05 (lemerülve)
-
Hatótávolság (km/csomó): 21 000/16 (felszínen), nincs adat (lemerülve)
-
Torpedó: 17 db, 6/0 (orr/far-cső)
-
Akna: nincs
-
Fedélzeti ágyú: 1 db 140 mm-es Model 1922 L / 40
-
Személyzet: 94 fő
-
Max merülés: 100 m