A korábbi típusoknál jóval nehezebb Tigris és Párduc harckocsik megjelenésével a szabvány német műszaki mentőjármüvek, mint például az SdKfz. 9/1 alkalmatlannak bizonyultak eredeti feladatukra. Éppen ezért a Panther harckocsit használták fel egy új, nehéz műszaki mentőjármű alapjául. Az eredeti harckocsi tornyát eltávolították, és nyitott felépítménnyel helyettesítették, amely egy csőrlőnek adott helyet. A jármű hátsó részén lévő jókora talptámaszt azért építették be, hogy további stabilitást adjon csörlő]ét használó járműnek. A jármű elülső részén, szintén nyitott beépítéssel helyeztek el egy önvédelmi célokra szolgáló géppuskát. A Bergepanther 1944 nyarán lépett csapatszolgálatba, az átadott példányokat a nehézharckocsi-zászlóaljaknál vonták össze. A háború végére közel 300 darab épült a típusból, amely a II. világháború legjobb műszaki mentőjárművének bizonyult.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 6,14 m; szélesség 3,27 m; magasság 2,71 mm
-
Súly: 42 200 kg
-
Személyzet: 5 fő
-
Fegyverzet: egy 20 mm-es gépágyú és egy 7,92 mm-es géppuska
-
Páncélzat: 8-40 mm
-
Hatótáv: 169 km (úton)
-
Motor: egy 642 LE-s (478,7 kW) Maybach HL 210 P30 típusú benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 32 km/h; gázlóképesség: 1,70; lépcsőmászó képesség 0,91 m; árokáthidaló képesség 1,91 m