„Bár a háborúkat fegyverekkel vívják, de emberekkel nyerik meg." - George Patton
Második világháború
Üdvözlünk a masodikvh.hu oldalon!
A weblap célja, hogy minél részletesebben foglalkozzunk a II. világháborúval, az akkori haditechnika és hadszínterek bemutatásával. Amellett, hogy fokozatosan bővülő tényanyagokkal és képekkel illusztrálva felelevenítjük a II. világháború eseményeit, arra is törekszünk, hogy annak kevésbé ismert, ritkábban emlegetett részleteiről is szó essen.
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es…
Délkelet-Európa hatalmi viszonyainak sok évszázadon át meghatározó tényezője volt az Oszmán Birodalom, amely 1453-ban a keletrómai főváros, Konstantinápoly elfoglalásával tartósan…
további cikkekSHIFT gombbal összes betöltéseösszes betöltése
Második világháború
Az 1935-ben szolgálatba állított SdKfz. 221 jelölésű könnyű páncélgépkocsi (leichter Panzerspähwagen) alapjául a már katonai szolgálatban álló Horch 801-es nehéz, négykerék-meghatású személyautó szolgált. A Horch 801-es alvázára egy 5-8 mm-es, különböző szögben összehegesztett páncéllemezekből készült felépítményt erősítettek. A jármű fegyverzete egyetlen géppuskából állt, amelyet egy nyitott tetejű toronyban helyeztek el a jármű tetején. A torony nyitott tetejét a későbbi modelleknél dróthálóval fedték le, hogy megvédjék a személyzetet a gránátoktól és a repeszektől. Néhány későbbi SdKfz. 221-est 7,92 mm-es PzB39-es könnyű páncéltörő puskával is elláttak. 1942-ben a megmaradt járművek nagy részét átfegyverezték a 28 mm-es sPzB41 nehéz páncéltörő puskára, hogy növeljék tűzerejüket. Az SdKfz. 221-esekből 1935 és 1940 között 339 példány épült a Wesserhütte AG üzemében. Mivel hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az SdKfz. 221-es fegyverzete nem biztosít kellő tűzerőt, ezért a járművet tovább fejlesztették. Ennek eredményeként született meg az utód, az SdKfz. 222.
TECHNIKAI ADATOK
Hossz: 4,80 m
Szélesség: 1,95 m
Magasság: 1,70 m
Súly: 4000 kg
Legénység: 2 fő
Fegyverzet: egy 7,92 mm-es MG 34 típusú géppuska, és egy 28 mm-es sPzB41 típusú páncéltörő puska (késői változat)
Motor: egy 75 LE-es Horch 3,5l típusú 8 hengeres benzinmotor
Sebesség: 90 km/h (úton)
Hatótáv: 320 km
Páncélzat: 8-14,5 mm
Hirdetés
A 25. órában vagyunk!
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.