Focke-Wulf Fw 190 vadászgép

fw190

A Focke-Wulf Fw 190 volt az egyik legjobb (ha nem a legjobb) vadászrepülőgép a második világháborúban, mégis másodhegedűsként él az emlékezetben a Messerschmitt Bf 109 mellett. A prototípus 1939. június 1-jén repült először, ez volt Németország első csillagmotorral épített, alsó szárnyas vadászgéptípusa. A Fw 190D változat meghosszabbított orrában Junkers Jumo 213-as 12 hengeres V-motor kapott helyet. A folyadékhűtéses Jumo V-motor beépítése a pilótafülke átalakítását is szükségessé tette, jóllehet a kör alakú hűtő miatt külső jegyeiben a repülőgép megőrizte a csillagmotoros formát. A szárnyak és a függőleges vezérsík alakja megmaradt, a törzs hossza 10,30 m-re növekedett, a vízszintes vezérsík szélesebb lett. Ezt követően a gép tűzerejét fejlesztették. Az Fw 190D-12 és -13 alkalmas volt a légcsavarszárak között tüzelő, 30 mm-es MK-108 gépágyú befogadására is. Az MW 50 víz-methanol befecskendezési rendszer további teljesítménynövekedést eredményezett. Az Fw 190D-12 legnagyobb sebessége 11 300 méteres magasságban 725 km/h volt.

TECHNIKAI ADATOK (D-9)

  • Legénység: 1 fő

  • Motor: Junkers Jumo 213A-1; 2240 LE

  • Sebesség: 685-688 km/h (6600 m-en), 710 km/h-t (11000 m-en)

  • Fegyverzet: 2 db 20 mm-es Mauser MG 151/20 gépágyú; 2 db 13 mm-es Rheinmetall Borsig MG 131 géppuska

  • Súly: 3490 kg (üresen); 4840 kg (harckészen)

  • Csúcsmagasság: 11280 m

  • Hatótávolság: 960 km

  • Fesztávolság: 10,52 m

  • Hossz: 10,20 m

  • Magasság: 3,36 m

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk