Fieseler Fi 156 'Storch' mentő- és futárgép

fi156_fs
 
A német repülőgépipar egyik legfigyelemreméltóbb gépe a Storch volt. Tervezőjét különösen érdekelték a STOL (Short Take off and Landing = rövid fel- és leszállópályát igénylő) repülőgépek. A Storch 65 méteres gurulás után elemelkedett, leszállásához pedig csak 20 méternyi sáv kellett, és 40 km/óra sebességgel is jól vezethető maradt. Ezt használták ki pl. Mussolini kiszabadításánál. A Fi 156 egy katonai mentő- és futárgépet igénylő, 1935-ös kiírás nyomán született. 1936 nyarán repült először, és 1937-ben állították csapatszolgálatba. Mintegy 2900-at gyártottak. A fő változat, a Fi 156A jelű fegyvertelen volt, de a Fi 156C már négy fegyveres alváltozatban készült. A Fi 156D két alváltozata légimentőgép volt. Magyarország összesen 36 darabot használ felderítő- és futárgépként.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 9,91 m

  • Magasság: 3,06 m

  • Fesztávolság: 14,25 m

  • Hatótáv: 1050 km

  • Személyzet: 1 fő (+2 utas)

  • Csúcsmagasság: 5200 m

  • Szerkezeti tömeg: 935 kg

  • Felszálló tömeg: 1320 kg

  • Csúcssebesség: 175 km/ó

  • Fegyverzet: 1 db 7,92 mm-es MG 15 géppuska

  • Motor: 1 db 8 hengeres Argus As 10C-3, 240 LE