Heinkel He 100 elfogó vadászgép

Miután a Heinkel cég keserűen csalódott, hogy He 112 gépe nem került sorozatgyártásba - a Luftwaffe első egyfedelű vadászgépe a Messerschmitt 109 lett -, megkezdték a munkát egy nagyobb teljesítményű vadászgép kidolgozására. Az eredmény a He 100 volt, amelyből tíz prototípus készült. Ezekből az első 1938 januárjában repült először. Súlyos gondok voltak a párologtatós hűtőrendszerrel; csak 1939 szeptemberében repülhetett először a nagyobb farok-kormányfelületekkel ellátott He 100D-0 nullszéríás (3 repülőgép) és a He 100D-1 jelű (12) sorozatgép. Mivel kevés DB-601 motor állt rendelkezésre, a Luftwaffe nem tartott igényt a típusra. A hat prototípust és a három nullszéríás gépet eladták a Szovjetuniónak és Japánnak, míg a sorozatgépeket a Heinkel gyár védelmében vetették be. Az ábrán egy He 100D-1 látható a Luftwaffe színeit utánzó festéssel.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 8,21 m

  • Magasság: 3,58 m

  • Fesztávolság: 9,45 m

  • Hatótáv: 1015 km

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 11 000 m

  • Szerkezeti tömeg: 2010 kg

  • Felszálló tömeg: 2495 kg

  • Csúcssebesség: 670 km/h

  • Fegyverzet: egy 20 mm-es, mereven beépített, a légcsavartengelyen át tüzelő gépágyú és vagy két 20 mm-es mereven beépített, vagy két 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a szárnytőben

  • Motor: egy 1175 Le-s (876 kW) Daimler-Benz DB 601M típusú 12 hengeres, fordított henger elrendezésű V-motor

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk