1936 elején kezdte Kurt Tank főtervező tervezni azt a kétüléses nehézvadász repülőgépet, amelynek a 960 Le-s 71(ikW) Daimler-Benz DB 600 motorokkal 560 km-es óránkénti sebességet kelleti volna elérnie. A két prototípus 1937 nyarán repült először, két-két 680 Le-s (507 kW) Junkers Jumo 210D motorral. Négy további prototípusba két 7,92 mm-es géppusiát és két 20 mm-es gépágyút építettek, meghosszabbították a pilótafülke tetejét, módosították a motorburkolatokat, és a hatodik prototípus-gépbe már DB 600A motorokat szereltek. A rendelésre épült három darab FW 187A-0 nullszériás gép 1940-ben nyarán a Focke-Wulf gyár védelmére alakult egység kötelékében maradt. Ezután a gépek a Norvégiában állomásozó 77. ezred 13. (romboló) századához kerültek, (sikertelen) csapatpróbára.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 11,10 m
-
Magasság: 3,84 m
-
Fesztávolság: 15,31 m
-
Hatótáv: ismeretlen
-
Személyzet: 2 fő
-
Csúcsmagasság: 10 000 m
-
Szerkezeti tömeg: 3700 kg
-
Felszálló tömeg: 5030 kg
-
Csúcssebesség: 529 km/h
-
Fegyverzet: két 20 mm-es mereven beépített gépágyú és négy 7,92-mm-es mereven beépített géppuska az orrban
-
Hajtómű: két 700 Le-s (522 kW) Junkers Jumo 210Ga típusú, 12 hengeres fordított hengerelrendezésű V-motor