Focke-Wulf Fw 187 'Falke' nehéz vadászgép

1936 elején kezdte Kurt Tank főtervező tervezni azt a kétüléses nehézvadász repülőgépet, amelynek a 960 Le-s 71(ikW) Daimler-Benz DB 600 motorokkal 560 km-es óránkénti sebességet kelleti volna elérnie. A két prototípus 1937 nyarán repült először, két-két 680 Le-s (507 kW) Junkers Jumo 210D motorral. Négy további prototípusba két 7,92 mm-es géppusiát és két 20 mm-es gépágyút építettek, meghosszabbították a pilótafülke tetejét, módosították a motorburkolatokat, és a hatodik prototípus-gépbe már DB 600A motorokat szereltek. A rendelésre épült három darab FW 187A-0 nullszériás gép 1940-ben nyarán a Focke-Wulf gyár védelmére alakult egység kötelékében maradt. Ezután a gépek a Norvégiában állomásozó 77. ezred 13. (romboló) századához kerültek, (sikertelen) csapatpróbára.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 11,10 m

  • Magasság: 3,84 m

  • Fesztávolság: 15,31 m

  • Hatótáv: ismeretlen

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 10 000 m

  • Szerkezeti tömeg: 3700 kg

  • Felszálló tömeg: 5030 kg

  • Csúcssebesség: 529 km/h

  • Fegyverzet: két 20 mm-es mereven beépített gépágyú és négy 7,92-mm-es mereven beépített géppuska az orrban

  • Hajtómű: két 700 Le-s (522 kW) Junkers Jumo 210Ga típusú, 12 hengeres fordított hengerelrendezésű V-motor

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk