1939-ban kezdődött el az RLM megrendelésére egy olyan, nagy sebességű kétmotoros romboló tervezése, amely gyorsbombázóként, felderítőként és éjszakai vadászként is bevethető. Az Ar 240-re feltöltős magassági motorokat terveztek, aminek eredménye egy olyan repülőgép lett, amelynek maximálisan elérhető 700 km/h-s sebessége messze meghaladta volna a hasonló típusokét. Ez azonban néhány problémát is maga után vont. Az első helyen a rendkívül magas, 300-400 kg/m2-es felületi terhelés állt, ami a leszállási tulajdonságokat erősen befolyásolta. Hogy elfogadható földetérési sebességet érjenek el, az Arado kétrészes Fowler-lapokat fejlesztett ki a szárny nagy mélységében, ezeket Ar 80 és Ar 198 típusú gépeken próbálták ki. Összesen csak 15 példány készült ebből a nagyteljesítményű gépből, annak ellenére, hogy a repülési teljesítmény és tulajdonságok maximumát mutatta fel és kifejezetten sorozatgyártásra "szabták". Hogy a hosszirányú instabilitást teljesen megszüntessék, a C-változatú gépek új szárnyat kaptak, kissé megnövelt fesztávolsággal és új profillal. Ezt a típust vadász-felderítőnek szánták, de sorozatgyártása ugyancsak nem indult be. A kevés megépült prototípust átadták a csapatoknak és Anglia fölött repültek felderítő-bevetéseket velük. Az Ar 240 utolsó változata a két 2400 LE-s Jumo 213 motorral ellátott éjszakai vadász-prototípus volt.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hossz 12,81 m; magasság 3,91 m; fesztáv 14,32 m
-
Szerkezeti tömeg: 5100 kg
-
Felszálló tömeg: 6700 kg
-
Személyzet: 2 fő
-
Fegyverzet: hat, mereven előre tüzelő 15 mm-es MG 151 (kettő-kettő az orrban, a szárnytövekben és a törzs alatti gondolában). Két távvezérlésű, forgatható torony (EDL 131 Z) két-két 13 mm-es MG 131-gyel a B-, és a C-állásban. Két kamera a motorgondolák végében. Függesztő a törzs alatt egy 1000 kg-os bomba számára. Kiegészítésképpen lehetett egy-egy 500 kg-os tartót a szárnyak alá szerelni
-
Motor: két 1750 LE-s Daimler-Benz DB 603 A léghűtéses, tizenkéthengeres, fordított V-állású motor
-
Hatótáv: 2200 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 675 km/h; csúcsmagasság 10 200 m