Arado Ar 66 kiképző/támadógép

Az Arado Ar 66 egy egymotoros, kétüléses, kétfedelű repülőgép volt, 1932-ben repült először. Az Arado cégnél ez a gép volt az utolsó, melyet még Walter Rethel irányításával terveztek. (Ezután már a Bayerische Flugzeugwerke vezető tervezőmérnökeként dolgozott tovább – Willy Messerschmitt társaságában.) A típus jellegzetes példánya az utolsó generációs kétfedelű vadászgépeknek: vonalvezetése tiszta, motorja aránylag erős, szabadonhordó, átmenő futóművel rendelkezett. 1933-ban állította szolgálatba a Luftwaffe, legelőbb mint kiképzőgépet, később mint éjszakai támadógépet alkalmazták. A Luftwaffe ilyen gépekből állította fel 1943-ban az éjszakai támadócsoportjainak egy részét a keleti fronton, a hasonló felépítésű Gotha Go 145 típussal együtt.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Hossz: 8,30 m

  • Magasság: 2,93 m

  • Fesztávolság: 10,0 m

  • Hatótáv: 716 km

  • Személyzet: 2 fő

  • Csúcsmagasság: 4500 m

  • Szerkezeti tömeg: 905 kg (felszálló tömeg: 1330 kg)

  • Csúcssebesség: 210 km/h

  • Fegyverzet: az eredeti változatnál nincs

  • Motor: egy 240 Le-s Argus As 10 C nyolchengeres fordított V-motor

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk