Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
A Weimari Köztársaság idején – a versaillesi békeszerződés rendelkezéseinek kijátszására – titokban kezdték meg a német légierő kiépítését. 1921-bnen a Reichswehr (Védelmi Minisztérium) keretein belül egy kicsiny repülési osztály alakult meg, majd 1923-tól a Szovjetunióban – szintén titokban – indult meg a német repülő személyzetek kiképzése. Ugyanekkor kezdődött az új katonai repülőgépek fejlesztése, így az együléses vadászoké is.
Tulajdonképpen az Arado Ar SD I volt az első vadászrepülőgép-modell, melyet a warnemündei Arado Handelsgesellschaft-nál (később Arado Flugzeugbau, majd Arado Flugzeugwerke GmbH) építettek. A gépet Walter Rethel mérnök tervezte az 1920-as években, aki korábban a Fokker cégnél dolgozott. Az SD I. hagyományos kialakítású volt, az acél-csőszerkezet mellett a pilótafülke fémből, míg a hátsó rész fából készült. A kétfedelű gép szárnyait N-alakú dúcokkal és merevítő huzalokkal kapcsolták össze. Szakértők szerint azonban a biplán gép teljesen a Fokker modellekre hasonlított. Az SD I-et egy 425 LE-s, 9-hengeres, léghűtéses Bristol Jupiter csillagmotorral készítették, melyet a francia Gnome-Rhone cég licencben gyártott. Védő fegyverzetként később 2 db szinkronizált 7,92 mm-es MG 08/15 géppuskát szereltek rá.
A két prototípus közül az első (a 49-es gyári számú) 1927-ben Rechlinben repült először dr. Theodor Bienen pilótával. A 21. berepülés alatt, 1927. október 11-én a gép azonban lezuhant. Theodor Bienen pedig életét vesztette. (Más források szerint 1927. október 11-én vagy 27-én repült először az SD I-es.) A repülőgépnek már ekkor megmutatkoztak a hiányosságai. Elsősorban a repülési paraméterekkel voltak elégedetlenek a szakemberek, ezért a Reichswehrministerium illetékesei a szerkezet áttervezését javasolták. Ezek a beavatkozások végül egy új gépet, az Arado SD-II-őt eredményezték. Az SD I-et a Szovjetunióban, a lipecki bázison is kipróbálták, ahol további berepüléseket végeztek vele.
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.