„Egy ember halála tragédia. Millióké statisztika." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Mitsubishi A6 'Zero-Sen' vadászgép

 
zero
 
A japán háborús gépezet mítoszát a repülők között egy félelmetes vadászgép testesítette meg: a Zero. Prototípusa 1939. április 1-jén emelkedett először a levegőbe, hajtóműve a 780 lóerős Mitsubishi Zuisei 13-as könnyű építésű kétsoros csillagmotor volt. Ez a nagy hatótávolságú és rendkívüli sebességű vadászrepülőgép kiváló manőverezési képességgel rendelkezett, amelyet könnyű, alumíniumötvözetből épített csővázának köszönhetett. A Zero képességei varázslatosnak tűntek, de pilótája számára maga volt a halálos csapda. A tervező ugyanis a páncélozás és az öntömítő üzemanyagtank elhagyásával a nagyobb hatótávolság és sebesség kedvéért feláldozta a pilóta biztonságát. A háború folyamán haditengerészeti és szárazföldi védővadászként, vadászbombázóként, zuhanóbombázóként és kamikaze-repülőgépként egyaránt használták. Az anyahajóról indítható harci gépek közül ez volt az első, amely a szárazföldi bázisú vadászgépeket is felülmúlta. 1943-ban már elodázhatatlanná vált, hogy repülési teljesítményét jelentősen javítsák, így született meg az A6M5 Modell 55 változat, amely a teljes Zero-gyártásnak több mint a felét tette ki.
 

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 9,06 m

  • Magasság: 3,51 m

  • Fesztávolság: 11,00 m

  • Hatótáv: 1920 km (póttankkal)

  • Személyzet: 1 fő

  • Csúcsmagasság: 11.500 m

  • Szerkezeti tömeg: 1775 kg

  • Felszálló tömeg: 2733 kg

  • Csúcssebesség: 570 km/h

  • Fegyverzet: 2 x 20 mm Type 99 Mk.4 gépágyú, 2 x 13.2 mm géppuska (szárnyak) és 1 x 13.2 mm géppuska (törzsorr); 2 x 60 kg bomba a szárnyakon és/vagy 2 x 35 kg levegő-föld rakéta.

  • Hajtómű: kettős 14 hengeres léghűtéses csillagmotor (Nakajima NK1F Sakae 21,1210 LE)

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább