„Az ember három módon érheti el célját: tervezéssel, munkával és imával." - George Patton

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Avro Lancaster nehézbombázó

d080

Négymotoros, középszárnyas, osztott vezérsíkú, teljes fémépítésű brit nehézbombázó. A II. világháborúban a RAF legsikeresebb és legünnepeltebb éjszakai bombázógépe a Lancaster volt. A Manchesterből fejlesztették ki, új, Rolls-Royce Merlin V-motorokkal. A gép 1941. január 9-én repült először, és 1942-ben, év elején lépett szolgálatba. A jól repülhető, robosztus gép mérsékelten jó teljesítményekkel, jó védelmi és támadó tuzerővel rendelkezett. A RAF számára a szállítások röviddel 1941 karácsonya után kezdődtek; az első századot 1942 elején szerelték fel a típussal, s márciusban került sor első bevetésükre. Nagy-Britanniában a 4 motoros Lancaster Mk. I.-ből végül több mint 3500 db-ot gyártottak. A Lancasterekkel Németország szívében is csapást tudtak mérni az ellenségre. Leghíresebb bevetéseik közé tartozott a 19 átalakított Lancaster B.Mk I. a Ruhr-vidéki gátrendszer elleni támadása, 1943. május 17-én, és a Tirpitz elsüllyesztése a következő évben. Bevetésenként 5%-os veszteségi arány ellenére "túlélőképessége" a régebbi Halifax típusokhoz képest sokkal jobb volt. A Lancaster különböző változataiból összesen 7 374 darab épült.

TECHNIKAI ADATOK

  • Hossz: 21,18 m

  • Magasság: 6,25 m

  • Fesztávolság: 31,09 m

  • Hatótáv: 2760 km

  • Személyzet: 7 fő

  • Csúcsmagasság: 5790 m

  • Szerkezeti tömeg: 16 783 kg

  • Felszálló tömeg: 29 484 kg

  • Csúcssebesség: 463 km/h

  • Fegyverzet: két 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska az orrlövész tornyában, két 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a toronyban felül a törzsön, négy 0,303 hüvelykes, forgatható géppuska a faroklövész tornyában, hely egy 0,303 hüvelykes géppuskának a toronyban a törzs alján és 8163 kg-nyi bomba a zárt bombatérben.

  • Motor: 4 db 1640 LE-s Rolls-Royce Merlin XX, 22 vagy 24,12 hengeres V-motor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább