Sanger bombázó

sanger.jpg

Dr. Sanger, a kísérletezés első éveiben, a rakétahajtóművekkel dolgozott csapatával. 1941 tavaszán a projekt már előrehaladott állapotban volt. A kutatók már a hajtóművek megépítésére és tesztelésére készültek. De, sajnos a Barbarossa-hadművelet megindításával áthelyezték a tudósokat és HWA a páncélosok és repülők fejlesztésére és gyártására csoportosult át. Dr. Sanger egy időre „eltűnt" a nyilvánosság elől. Majd a Skoda-Kauba Sk P.14 rakétavadászgép hajtóművének tervezésében vett részt. Az ezüstmadár mindörökre terv maradt. Viszont, egy bevetéssel megadásra kényszeríthették volna az USA-t.

Adatok (méret)

  • Üres tömeg: 10 t
  • Üzemanyaggal töltve: 103 (!) t
  • Hossz: 30 m
  • Szárnyfesztáv: 15 m
  • A hagyományos kifutópálya helyett egy 3 km-es sínről indították volna.
  • A felszállást startrakéták segítették volna. Ezek 600 tonnás gigászi erejüket 11 másodperc alatt adták le.
  • 30 fokos emelkedésben érte volna el az 1500 méteres magasságot, és az 1851 km/h-s sebességet. Majd 8 perc alatt elégett volna a gép 90 tonna üzemanyaga.
  • Ezalatt 145 km magasságba emelkedne és elérné a 22100 km/h-t

Adatok (meghajtás)

  • Indítás: sínről 3 km
  • Segédrakéták: 11 másodperces működés, 600 t tolóerő
  • Saját hajtómű: indítás 1500 m
  • Indítási sebesség: 1851 km/h
  • Üzemanyag fogyasztás: 90 tonna/8 perc
Adatok (bevetésen)
  • Sebesség: 22100 km/h
  • Magasság: 145 km
  • A bevetésen a pilóta egy szűkös kabinban megkerülte volna a földet és leszállt volna Németországban. Közben kioldotta volna a nácik „piszkos" atombombáját.
  • A szakemberek nem helyeztek el fegyverzetet a nagy repülési magasság miatt, viszont nem gondolták, hogy a bevetés után a gép elégett volna a légkörben.
3bsanger

 

Írta: Basternák Márk

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk