„Egy ember halála tragédia. Millióké statisztika." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Sanger bombázó

sanger.jpg

Dr. Sanger, a kísérletezés első éveiben, a rakétahajtóművekkel dolgozott csapatával. 1941 tavaszán a projekt már előrehaladott állapotban volt. A kutatók már a hajtóművek megépítésére és tesztelésére készültek. De, sajnos a Barbarossa-hadművelet megindításával áthelyezték a tudósokat és HWA a páncélosok és repülők fejlesztésére és gyártására csoportosult át. Dr. Sanger egy időre „eltűnt" a nyilvánosság elől. Majd a Skoda-Kauba Sk P.14 rakétavadászgép hajtóművének tervezésében vett részt. Az ezüstmadár mindörökre terv maradt. Viszont, egy bevetéssel megadásra kényszeríthették volna az USA-t.

Adatok (méret)

  • Üres tömeg: 10 t
  • Üzemanyaggal töltve: 103 (!) t
  • Hossz: 30 m
  • Szárnyfesztáv: 15 m
  • A hagyományos kifutópálya helyett egy 3 km-es sínről indították volna.
  • A felszállást startrakéták segítették volna. Ezek 600 tonnás gigászi erejüket 11 másodperc alatt adták le.
  • 30 fokos emelkedésben érte volna el az 1500 méteres magasságot, és az 1851 km/h-s sebességet. Majd 8 perc alatt elégett volna a gép 90 tonna üzemanyaga.
  • Ezalatt 145 km magasságba emelkedne és elérné a 22100 km/h-t

Adatok (meghajtás)

  • Indítás: sínről 3 km
  • Segédrakéták: 11 másodperces működés, 600 t tolóerő
  • Saját hajtómű: indítás 1500 m
  • Indítási sebesség: 1851 km/h
  • Üzemanyag fogyasztás: 90 tonna/8 perc
Adatok (bevetésen)
  • Sebesség: 22100 km/h
  • Magasság: 145 km
  • A bevetésen a pilóta egy szűkös kabinban megkerülte volna a földet és leszállt volna Németországban. Közben kioldotta volna a nácik „piszkos" atombombáját.
  • A szakemberek nem helyeztek el fegyverzetet a nagy repülési magasság miatt, viszont nem gondolták, hogy a bevetés után a gép elégett volna a légkörben.
3bsanger

 

Írta: Basternák Márk

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább