Henschel Hs 294 hajók elleni rakéta
Tervezése:
Az RLM nem adta fel, hogy repülőgépről indítható szárnyas torpedót rendszeresítsen. Henschel végül elő állt néhány tervel. A legegyszerűbb, levegőből indítható, távirányítású torpedó a Hs 293-as volt. Ebből a tervből indultak ki a mérnökök, és egy sokkal jobb konstrukciót alkottak, a Hs 294-est. Két változatból csináltak mintapéldányokat. Az egyik rádióirányítással, a másik huzalvezérléssel működött.
Elképzelt alkalmazása:
A Hs-294-es lényegében megegyezett a levegő-föld rakétával, attól csak hosszú, keskenyedő orrkúpjában és két rakétahajtóművében különbözött. Lapos (optimális esetben 22 fokos) szögben kellett a tengerbe érkeznie, ahol a speciálisan kialakított szárnyak és a törzs hátsó része leszakadt róla, a robbanófej 656 kg-os töltetével együtt pedig felső felületének kialakításából adódóan parabolikus pályán mozogva, legfeljebb 45 m-t haladt tovább, majd megsemmisítette önmagát, ha addig nem találta el célpontját. Vélhetően kb. 1450 darabot rendeltek belőle, de csak néhány példány készült el.
Ezen a képsorozaton egy Hs 294-es félresikerült indítását követhetjük végig. Miután a rakéta levált a Do-217-esről, összeütközött azzal, és levágta egyik függőleges vezérsíkját.
A Hs 294-es, hajók elleni rakéta bevetéséhez a Dornier Do 217-est választották ki hordózó gépnek.
Írta: Seres Szilárd