Berlin B-9 túlterhelés-kísérleti gép

Kétmotoros túlterhelés-kísérleti gép. Ezt az egy példányban készült repülőgépet rendkívül szilárdra építették, mivel 22 g-s túlterhelések vizsgálatára készült. Ehhez a csúcsértékhez a program már nem jutott el, mivel a hozzá szükséges Messerschmitt Me P2 állítható légcsavar beépítését csak 1944-től tervezték, s már nem is került sor rá. A pilóta fekvő helyzete számos problémát okozott, különösen a fontos ellenőrzőműszerek láthatósága tekintetében. Ezt egy tükör használatával oldották meg, amiben le lehetett olvasni a műszereket. A B-9-et 1943. elejére tudták befejezni, és ugyanezen év augusztusától próbálták ki.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Méretek - fesztáv 9,37 m; hossz 6,07 m; magasság 2,35 m

  • Súly: 940 kg (üresen) 1120 kg (harckészen)

  • Személyzet: egy fekvő helyzetű pilóta a teljesen üvegezett kabinban

  • Fegyverzet: nincs

  • Motor: két 105 LE-s Hirth HM 500 négyhengeres léghűtéses függő sorosmotor

  • Hatótávolság: nem ismert

  • Teljesítmény: max. sebessége 247 km/h

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk