Messerschmitt Me 264 távolsági bombázó

me_264v1_flight_mbb
 
A típust 1942-ben azzal a céllal fejlesztették ki, hogy a legjobb aerodinamikai kialakítással és a légellenállásnövelő védőfegyverzet elhagyásával létrehozzanak egy olyan gyors repülőgépet, amely képes az európai szárazföldről 1800 kg bombateherrel támadni New York-ot. Ezzel szemben a megfelelően felfegyverzett változatoknak torpedóbombázóként (két torpedóval a szárnykülsőrészek alatt), vagy távolsági felderítőként kellett volna az egész Atlanti-óceánt berepülniük. Az első és egyetlen prototípus Jumo 211-motorokkal és Me 264 V1-es jelzéssel 1942 decemberében repült először. Teljesítménye és repülési tulajdonságai felettébb kiemelkedőek voltak. Az erősebb motorokkal történő sorozatgyártásnak 1943-ban kellett volna beindulnia a Weser repülőgépgyárban, de a hadihelyzet már nem engedte meg egy stratégiai bombázó szériagyártását.

TECHNIKAI ADATOK (Me-264 BMW 801 motorokkal)
  • Típus: négymotoros távolsági bombázó

  • Méretek: fesztáv 43,0 m; hossz 21,28 m; magasság 4,32

  • Súly: 45 540 kg (üresen); 56 000 kg (harckészen)

  • Személyzet: 8 fő

  • Fegyverzet: négy 13 mm-es MG 131 géppuska, kettő 20 mm-es gépágyú, és 3000 kg bombateher

  • Motor: négy, egyenként 1730 LE-s (1272 kW) BMW 801 motor

  • Hatótávolság: 15 000 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 560 km/h; csúcsmagasság 8000 m

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk