Kellett KD-1 autogiro

kellettkd1
 
Az Egyesült Államokban 1929-ben megalakították a Kellett Autogiro Corporation-t és a Cierva gépek sikerét látva megvásárolták annak licencét. 1934-ben jelent meg a cég első gépe a K-2, majd követte a kétüléses KD-1. A gép felkeltette a hadsereg érdeklődését is és beszereztek belőle 15 dara- bot. A sors iróniája, hogy a gép nem az Egyesült Államok hadseregében futott be nagy karriert, hanem a császári Japán hadseregben. A japán kormány 1939-ben vásárolt egy KD-1A gépet, melyet azonnal átadott egy japán cégnek továbbfejlesztés céljából. Kayaba Ka-1 típusnévvel és egy 240 LE- s, német motorral kezdték el a sorozatgyártást 1941-től.


TECHNIKAI ADATOK

  • Méretek: rotorátmérő 11,40 m; hossz 8,79 m; magasság 3,48 m

  • Súly: 1020 kg (üresen); 1500 kg (harckészen)

  • Személyzet: 2 fő

  • Fegyverzet: nincs

  • Motor: egy 225 LE-s Jacobs L-4MA benzinmotor

  • Hatótávolság: 300 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 190 km/h; csúcsmagasság 3800 m

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk