U-Boat VIIC/42

A VIIC/42 tervezését 1942-1943 kezdték el, a VIIC hibáinak kiküszöbölésére - szilárdabb, nyomásállóbb hajótestet hoztak létre (a hajótest lemezeinek vastagságát megnövelték 28 mm-re). Fegyverzete: 16 torpedó a VIIC 14 darabjával szemben. 200 méterre merülhetett biztonságosan, és csak 400 méteren zúzta össze a tengervíz nyomása (ugyanez a VIIC típusnál: 100/200 méter). Külsejében rendkívüli módon hasonlított a VIIC/41 típusra. Végül is egyetlen darabot sem vetettek be belőle, 1943 szeptemberében elkezték gyártani az új, diesel-elektromos tengeralattjárót, a XXI-típust.

TECHNIKAI ADATOK:

  • Vízkiszorítás (tonna): 999 (felszínen), 1099 (lemerülve), 1370 (harcrakészen)

  • Hossz (m): 68,70

  • Szélesség (m): 6,85

  • Merülés: 5.00 m

  • Magasság: 10,00 m

  • Teljesítmény (LE): 4400 (felszínen), 750 (lemerülve)

  • Sebesség (csomó): 18,7 (felszínen), 7,6 (lemerülve)

  • Hatótávolság (mérföld / csomó): 12 600/10 (felszínen), 80/4 (lemerülve)

  • Torpedó: 16 db 4/1 (orr / far-cső)

  • Akna: 26 TMA

  • Fedélzeti ágyú: -

  • Személyzet: 44-52 fő

  • Max merülés: kb. 270 m

A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk