U-Boat XXIII

  23
 
A XXIII-as típus egyike volt azon két új fejlesztésnek, melyekhez Dönitz admirális nagy reményeket fűzött. A tengeralattjárót parti vizekben végrehajtandó harci feladatokra tervezték. A XXIII-as típus újdonságát dízel-villany motorja jelentette, mely szinte hangtalanul repítette a tengeralattjárót. Az első XXIII-as, az U-2321 - vízrebocsátása a Deutsche Werft (Hamburg) hajógyárban történt 1944. április 17-én. Ezt további 6 XXIII-as vízrebocsátása követte, melyeket rögtön bevetettek Anglia partjai előtt 1945 elején. Az U-4712 volt az utolsó ilyen típusú hajó, melyet 1945. április 19-én még szolgálatba állítottak. A hajók 1945 januárja és májusa között hat bevetésen vettek részt és elsüllyesztettek 5 hajót, összesen 14.601 tonna hajótérrel. A XXIII típus belső tere annyira zsúfolt volt, hogy csak két torpedócső kerülhetett beépítésre.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Vízkiszorítás (tonna): 234 (felszínen), 258 (lemerülve), 275 (harcra készen)

  • Hossz: 34,68 m

  • Szélesség: 3,05 m

  • Merülés: 3,66 m

  • Magasság: 7,72 m
  • Teljesítmény (LE): 630 (felszínen), 580 (lemerülve)

  • Sebesség (csomó): 9,7 (felszínen), 12,5 (lemerülve)

  • Hatótávolság (mérföld/csomó): 2650/8 (felszínen), 194/4 (lemerülve)

  • Torpedó: 2 db, 2/0 (orr / far-cső)

  • Akna: nincs

  • Fedélzeti ágyú: -

  • Személyzet: 14-18 fő

  • Max merülés: kb. 240 m

 
A hónap képe
A hónap képe
Felhívás: A 25. órában vagyunk
A 25. órában vagyunk